Beef en Steak

Steak Frites

Jappert

Gemarineerd
Zoals onze zuiderburen zeggen; Steak Frites, meer moet da niet zijn. Lekkere entrecote gehaald, frietjes bij gebakken en een heerlijke verse Bearnaise saus gemaakt. Qua groentjes, een slaatje met vinaigrette en erwten.

IMG_4230-kopie_zpsd4f6bf5a.jpg

Een klein handje Eiken snippers toegevoegd.

IMG_4231_zpsb8ec5c7b.jpg

IMG_4232_zpsa027f17e.jpg

IMG_4234_zps69f7186c.jpg

IMG_4235_zps7dec76f7.jpg

IMG_4238_zpsdd4a2d02.jpg

IMG_4236_zps23507a4b.jpg

Bedankt voor het kijken  :)

Lekker hoor. :)

Lekkert!

Doe mij maar zo'n bordje :)

Ik schuif zo aan!! :)

Mooi stuk vlees maar de frieten heb ik niet gezien.

Frieten zijn van die gele aardappelstaafjes, gebakken of gefrituurd in olie. Je hebt ze vast wel eens ergens anders gezien.

Heerlijk, verse  Bearnaise! Die staat hier voor vanavond op het menu. Welk recept gebruik jij hiervoor?

Dat hangt er vanaf Dominique. Ik heb deze met traditionele gastrique gemaakt. Daarbij kook je witte wijn, wijn azijn, sjalot, peper korrels en dragon stengels tot de helft in. Duurt wat lang dus de korte versie is 3 el dragon azijn (appie), 5 el water, 4 dooiers, verse peper en een snufje zout. Eerst azijn, water en dooiers laten binden op een laag vuurtje. Echt luchtig kloppen. Dan van het vuur halen en er kleine klontjes koude boter doorheen roeren. 120 gr boter ongeveer. Afmaken met pezo en verse dragon.

Mooi werk, doe mij ook maar een bordje Steak Frites

Jappert zei:
Dat hangt er vanaf Dominique. Ik heb deze met traditionele gastrique gemaakt. Daarbij kook je witte wijn, wijn azijn, sjalot, peper korrels en dragon stengels tot de helft in. Duurt wat lang dus de korte versie is 3 el dragon azijn (appie), 5 el water, 4 dooiers, verse peper en een snufje zout. Eerst azijn, water en dooiers laten binden op een laag vuurtje. Echt luchtig kloppen. Dan van het vuur halen en er kleine klontjes koude boter doorheen roeren. 120 gr boter ongeveer. Afmaken met pezo en verse dragon.
Ok, dat is dus hetzelfde recept wat ik gebruik, alleen doe ik het au bain marie. Lekker heerlijk!

Ok, dat is dus hetzelfde recept wat ik gebruik, alleen doe ik het au bain marie. Lekker heerlijk!
[/quote]

Niet vergeten wat takjes Dragon in een fles witte wijn azijn te doen. Na een paar maanden heb je dan prima dragon azijn voor nog meer Bearnaise :-)

lekker hoor, kom maar op

Zo het water loopt me in de mond lekker stukje vlees frites met bernaise saus er bij erg lekker.

Jappert zei:
Dominique zei:

Niet vergeten wat takjes Dragon in een fles witte wijn azijn te doen. Na een paar maanden heb je dan prima dragon azijn voor nog meer Bearnaise :-)

Bedankt voor de tip Jappert.
Het ziet er trouwens erg smakelijk uit

Zier er prima uit, mooie grillmarks ook!

Terug
Bovenaan Onderaan