BasBQ
Beef en Steak

startercultuur of startercultuur Rapid

sisi

Sprokkelaar
Berichten
32
Wat kan ik beter kiezen? Rapid startercultuur of gewoon startercultuur.
thanks
 
ok.. ik zie het. Of men gebruikt het niet of men ziet het  nut er niet van . Ik weet het niet dus ik wacht nog maar even. :D
 
Wil niet bot overkomen, maar als je 4 of 5 topics over worst maken opend kun je verwachten dat je vragen wat 'verwateren'. Er staat hier heel erg veel over diverse manieren van worst maken en niemand is te beroerd om vragen te beantwoorden, wellicht dat een centraal/1 topic met diverse vragen wat succesvoller is..
 
Ook ik wil niet bot overkomen, maar het lijkt mij ook verstandig om je eerst in te lezen in de materie, voor je in het diepe springt.
Er is genoeg over te vinden, op zowel hier in het charcuterie gedeelte, als op het www.

Gezien de gestelde vragen, vraag ik mij af of je bewust bent waar je mee bezig bent Sisi  :-S
Just my 2 cents  #:-S

Maar ik ben ook de rotste niet (nee echt niet)
Ik denk dat de meesten van ons weinig ervaring hebben met de door jouw genoemde startersculturen.
Als je dit zeker wilt weten, kan je het best ff contact opnemen met Martijn van Vuur en Rook (daar waar je deze startersculturen dan ook kan verkrijgen, en tevens een van de geweldige sponsoren van dit forum, en div blogs  ;) )

Suc6

Mac
 
Mijn vraag zou zijn, wat ben je van plan? De vragen die ik tot nu toe gelezen
heb duiden erop dat je niet zo lang geleden begonnen ben. Als ik het goed begrijp wil je nu
gefermenteerde worsten maken. Het gebruik van startersculturen kan te maken met veiligheid,
maar ook met smaak. Op de volgende link wordt het ??n en ander in het Engels uitgelegd over startersculturen
en over het maken van worsten in het algemeen (Ph, Aw): http://www.meatsandsausages.com/sausage-types/fermented-sausage
 
Ok mannen, dank voor jullie reacties. Jullie zijn niet echt bot hoor. Maar dit forum is even anders als ik gewend ben, dus zoek ik mijn weg. Ik weet heel goed wat ik doe, en heb tot nog toe 1 x niet zo `n succes gehad en dat door te snuffelen. Maar nu mijn boeken er zijn zal ik wat gerichter kunnen werken. Ik lees heel wat af op internet en boeken die ik bij de bieb haalde, maar kon niet slagen. Nu heb ik een eerste keuze gemaakt. Ik heb een lieve slagerin waar ik ook terecht kan.
IK begreep vanmorgen dat schoudervlees en procureur hetzelfde zijn.Maar dat verschil heb ik nog niet gelezen. Uit ervaring weet ik dat als je 5 vragen steld men 4 over het hoofd ziet, dus wat is wijsheid?

Maar als nieuw lid mag je verwachten dat je geholpen word, al zijn de vragen nog zo dom, overslaan is niet vriendelijk en heb meer respect voor reacties van Miki, mac en Holkers. Jullie hebben door je reactie mij toch weer een weg gewezen. Dank je wel. :D
 
Als je iets vraagt waar niemand het antwoord op weet zie ik als beheerder liever geen antwoorden dan een hele stroom berichtjes met dat weet ik niet. Dat maakt zoeken later voor anderen ook makkelijker en duidelijker, die hoeven dan niet door een hele berg ruis heen te lezen.
 
sisi zei:
IK begreep vanmorgen dat schoudervlees en procureur hetzelfde zijn.

Dit is niet hetzelfde. Procureur is de nek van het varken en ligt in de winkels als schouderkarbonade.
Schoudervlees is de uitgebeende varkensschouder en ligt in de winkels o.a. als varkenslappen.
Er zit een groot verschil tussen beide wat betreft structuur, vetpercentage, bak eigenschap en smaak.
 
ok, Bert dank je wel. Ik heb vanmorgen schoudervlees meegenomen. Had nog procureur willen meenemen om het verschil te ervaren, maar dacht laat maar dan. maar doe het morgen toch wel.
Ik wil eigenlijk mijn schoudervlees gebruiken als zeeuwspek. Ik ben er dol op maar ik ben zo zoet van mijnzelf (diabeet) dat dokter liever niet wil dat ik veel vet eet. En ik lust spek, links om of rechts om :D.

dank voor je hulp ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan