BasBQ
Beef en Steak

Staal voor zelfbouw barbecue

D

don

Gast
Ik wil zelf een offset smoker gaan maken en ben hiervoor op zoek naar buis staal van een mooie diameter en dikte. Ik zie hier verschillende zelfbouwprojecten langs komen en vroeg mij af waar iedereen deze vandaan haalt. Ik heb inmiddels al verschillende bedrijven aangedaan maar een dikte van 6mm gaat deze ook al te ver. Wellicht schrijf ik de verkeerde bedrijven aan?  :-/
 
Ik weet niet waar je woont, maar probeer eens langs te gaan bij Raab Karcher bouwshops. Zij hebben ook nog wel eens wat liggen qua materiaal.
Ik weet dat zij het in ieder geval via de webshop verkopen maar daar moet je een loginnaam en wachtwoord voor krijgen en die krijg je alleen als je kvk nummer overlegd. (webshop is echt bedoeld voor aannemers enz.)

maar de bouwshop zelf is ook voor particulieren wel te benaderen.

 
Bedankt voor de reacties. Raab Karcher zit hier in de buurt, daar ga ik binnenkort een keertje langs.

Ik heb inmiddels via via enkele offertes gekregen voor nieuwe buizen staal met een dikte van 8mm en een diameter van ~50cm. Een bedrijf rekent ?93,75 per meter en bij de concurrent kom ik uit op ?116 per meter. Ik zit te denken om een barbecue te maken met een grillruimte van 1meter waardoor de "haard" op 50cm uit zal komen. Dus dan heb ik anderhalve meter staal nodig. Dan twijfel ik nu alleen nog aan een schoorsteen. Aan de ene kant vraag ik me af of ik die daadwerkelijk zal gaan gebruiken en aan de andere kant denk ik als je toch bezig bent, kan je hem er net zo goed aanbouwen. Ook qua gewicht zal het een flinke klus worden om deze dan nog te gaan verplaatsen, iets welke kant ik nu eigenlijk al op ga..
 
probeer eens bij de lokale oud ijzer boer die hebben meestal wel wat tegen leuke oudijzer prijs
 
Terug
Bovenaan Onderaan