Beef en Steak

Spinazie-fetataartje met Duitse biefstukjes.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bram
  • Startdatum Startdatum

Bram

Gerijpt
Omdat er een zak verse spinazie in de koelkast lag en ik zin had in BBQ...
Even die twee ingevuld in Google en kwam al snel uit op de site van Noskos. Even het gerecht bekeken en kreeg direct zin om aan de slag te gaan. Oorspronkelijk werd het gerecht gemaakt met geitenkaas. Dat was hier niet in huis en werd het feta.
Als vlees had ik drie Duitse biefstukjes.
Deze voorzien van wat kant en klare rub. Die licht pikant is.

Hierbij wat foto?s.

Spinazie maken.

46e2474df6a238221a171c41088b4319.jpg

Bladerdeeg in de oven schaaltjes. Spinazie verdelen. En de feta er op.

b168e022b197235ebe052c1b39d99f78.jpg

Zaakje proberen netjes dicht te vouwen.

5947125019d884e1948ed0a37646c7fd.jpg

En dan alles op de BBQ klaar maken. Eerst de spinazie taartjes. En later pas het vlees. Verder ook wat adviezen opgevolgd ;-) (het bier op de juiste plaats) heerlijk geniet zo op de maandag.

c846e339d431a5ae033c40c3ccb32df2.jpg

20d06266a259d8199a2eb1771f61b1df.jpg

5f429d0f415311c9976cbe73410a54c4.jpg

59f52746e0d1bcf330d8ccaa903a4411.jpg

We hebben weer heerlijk gegeten. Een prettige besteding van deze mooie zomeravond.

Groeten Bram.

(Ps. Als ik teveel foto?s toe voeg hoor ik het graag. Ben nog al enthousiast als het om BBQ gaat ) 

Er bestaat op dit forum niet zoiets als teveel foto?s

Mooi maal had je!

Teveel foto's? Ben je gek!

Heerlijke plaatjes juist, fijn ook met zo'n frisse pils!

Smaakte echt goed. Het vult ook behoorlijk.
Misschien had ik de Duitse biefstukjes moeten grillen in een pan. Maar die ontbreekt nog in de collectie. Zoek nog een goede gietijzer pan voor op de BBQ.

Normaal ben ik niet zo van de spinazie (standaard klaar gemaakt) 't is een jeugd trauma maar ik denk dat ik het op deze manier wel lust. ;)

Klinkt lekker en ziet er lekker uit. Zal dus wel lekker zijn :D

Bedankt voor de positieve reacties.

@Hans
Ik had dat met ananas. Dat heb ik (vraag niet hoe) nooit gelust. Tot dat ik het met wat basterdsuiker bestrooide en op de BBQ heb gegrild. Bolletje vanille-ijs er bij. Nu vind ik het zelf lekker en maak het regelmatig na het BBQ-en als nagerecht.

Zo zie je maar... BBQ kan alles lekker maken hahaha

Nog zo'n leuk gerecht en het lijkt mij heerlijk en of je nou geitenkaas of feta gebruikt het maakt mij niet uit ik lust het allemaal :D

Hier een jeugdtrauma met bruine bonen (eigenlijk met iedere bonensoort) maar na een keertje bbq baked beans gegeten te hebben ben ik over het trauma heen en eten wij geregeld bonen van de Q.......denk dat mijn moeder nog steeds aan het bijkomen is van toen ik haar vertelde dat ik bonen op deze manier wel lekker vind =))

Jet zei:
Nog zo'n leuk gerecht en het lijkt mij heerlijk en of je nou geitenkaas of feta gebruikt het maakt mij niet uit ik lust het allemaal :D

Hier een jeugdtrauma met bruine bonen (eigenlijk met iedere bonensoort) maar na een keertje bbq baked beans gegeten te hebben ben ik over het trauma heen en eten wij geregeld bonen van de Q.......denk dat mijn moeder nog steeds aan het bijkomen is van toen ik haar vertelde dat ik bonen op deze manier wel lekker vind =))

Moet i.d.d. een hele schok voor je moeder geweest zijn na al die moeite die ze gedaan heeft om er een boontje bij je in te krijgen. :D

Hans zei:
Jet zei:

Moet i.d.d. een hele schok voor je moeder geweest zijn na al die moeite die ze gedaan heeft om er een boontje bij je in te krijgen. :D

Whaha hier hetzelfde! Twee weken geleden had ik nog wat bonen over, meegegeven aan dr. Ze maakte gewoon het bakje open om te kijken of er wel echt bonen in zaten  :D :P

Terug
Bovenaan Onderaan