Beef en Steak

Spinazie-brietaartjes

noskos

Administrator
Forumleiding
Vandaag als bijgerecht bij mijn kippetje, spinazie-brietaartjes gemaakt, een recept dat ik voorbij had zien komen bij Rudolph op 24kitchen. Ze zijn heel simpel te maken. En op zich best lekker. Ik zou volgende keer wel wat extra's toevoegen om het geheel een beetje op te krikken, uitgebakken spekjes of zo ;) Dan is het natuurlijk geen vegetarisch gerecht meer, maar een kniesoor die daar op let ;)

En sneeuw? Nou en :D
spinaziebrietaartje-4.jpg

Fruit een gesnipperd uitje en knoflookteentje.
spinaziebrietaartje-1.jpg

300gram spinazie erbij.
spinaziebrietaartje-2.jpg

Uitlaten lekken en afkoelen in de vergiet.
spinaziebrietaartje-3.jpg

8 plakjes ROOMBOTER bladerdeeg in aluminiumfolie bakjes frommelen. En een klein beetje paneermeel op de bodem strooien.
spinaziebrietaartje-5.jpg

De spinazie mengen met 65gram geroosterde pijnboompitjes en in de bakjes verdelen.
spinaziebrietaartje-6.jpg

Plakjes brie erop.
spinaziebrietaartje-7.jpg

Het bladerdeeg over de brie heen dichtvouwen en bestrijken met een losgeklopt eitje.
spinaziebrietaartje-8.jpg

40 minuten op 180?C, indirect, in de barbecue.
spinaziebrietaartje-9.jpg

spinaziebrietaartje-10.jpg

spinaziebrietaartje-11.jpg

Dennis, dit is op alle fronten zeer mooi: qua sfeer met de sneeuw, qua foto's van de producten en qua recept!
Mijn complimenten...

Ik vind ze er goed uitzien,waren ze wat te flauw dat je er spekjes bij wil doen?

Ik zou ze maar zo lusten. Zonder de brie natuurlijk ;)
Denk dat ik maar voor die kip ga.

We vonden het allemaal wat missen. Mijn nichtje en ik kwamen beide op de spekjes, ik heb goede invloed ;)

Ziet er goed uit, ga ik ook doen en snel, maar dan met spekjes (tip die ik ergens heb opgevangen ;) ).

Everything tastes better with bacon ;)

In plaats van brie eens feta proberen, dat is zouter. Lekkere combi met spinazie. En pezo.
Maar hoe het ook zij, het ziet er leuk uit!

noskos zei:
Everything tastes better with bacon ;)
Mijn zoon is het vast niet met je eens, maar ja, die lust niet eens brie :(

Rudolph deed geen peper en zout in de bakjes, dacht dat het misschien door de kaas wat beter zou zijn. Feta is inderdaad ook een goede keuze. Spanakopita in Griekenland zijn heerlijk :)

Toen ik de topic title zag, dacht ik van dat weet ik niet. Maar als ik het zo zie dan lijkt het me wat. Qua presentatie zou je de bakjes ook zo open kunnen laten (dan wel de brie naar onder doen)?Of  Ik vond het wel grappig zo op die 4e en 5e foto, een beetje bloemetjes. Of zou het effect zijn als de bladerdeeg opzet door de hitte?

Ik ben bang dat als je de kaas onderin doet je de bodem niet knapperig krijgt. En natuurlijk kun je ze open laten, maar op deze manier heb je minder kans op uitdrogen.

Super, deze ga ik zeker binnenkort proberen. Gaat denk ik goed samen met zalm op een plankje.

heerlijk Dennis, ik heb ze toen ook voorbij zien komen bij Rudolps Kitchen. ziet er ook prachtig uit

Ziet er leuk en lekker uit. Kan ook goed in de kleine pannetjes (cocotte)  die ik met kerst heb gehad.

Damn dit ziet er goed uit! Deze gaat zeker op de to do list

Ziet er prima uit, kan ik ook mijn soufle schaaltjes weer eens gebruiken voor een ander doel, zit zelf te denken aan een lichte schimmel als variant.

Terug
Bovenaan Onderaan