Beef en Steak

spiffs 2de kerstdag

 
 

Spiffs

Pitmaster
Berichten
627
Vandaag lekker thuis, een paar mensen uitgenodigd, en eigenlijk vergeten om een schema te maken of planning :)

Ik had een tijdje geleden een ribrack van het mangalica varken gewonnen bij beef en steak, dit leek me een mooi stukje vlees voor kerst.
Ik had laatst in de online food en spice een mooi recept gezient, al kwam ik er achter dat ik geen honing had (tsja planning!) maar wel maple syrup.

Daarbij een hasselback, met olijfolie, fleur de sel, citroenzest, rozemarijn en knoflook, ik had Wen gevraagd om grote aardappels mee te nemen, en dat had ze.... eigenlijk wat aan de grote kant.

Daarnaast aubergine rolletjes, met basiclicum, ricotta, mozzerella (en een beetje dizzy pig)

Dessert: Trifle

O ja, gister mijn vingers proberen te blancheren... kokend heet water erover heen gegoten.... vanmiddag stonden de blaren er pas op.

IMG_4247.jpg


IMG_4245.jpg


IMG_4251.jpg


IMG_4260.jpg


IMG_4262.jpg


IMG_4261.jpg


IMG_4266.jpg


IMG_4264.jpg


IMG_4256.jpg


mangalica recept was super, wat een smaakvol stukje vlees is dat!
 
mooi hoor, hoop werk van gemaakt, hoe is het nu met de blaren?
 
Dat ziet er weer mooi uit, Marc. Behalve die blaren dan.....
 
Prachtig Marc, wel een werk al die prikkers in de aardappels.
 
Lekker allemaal weer!! Kl*te plaats voor een blaar. Heb vroeger weleens een pen met een soldeerbout verwisseld op stage, dan heb je ze ook aan twee kanten die dan lekker langs elkaar wrijven :(
 
Ziet er allemaal schitterend uit hoor !
Zelfs de blaren zijn een meesterwerk ! :D
 
Ziet er heerlijk uit, Spiffs!!

Maareh...ik dacht ik google even op "food and spice"....kom ik op een website "Lisa's Kitchen", met uitsluitend vegetarische recepten...die bedoel jij natuurlijk niet, hè....?  :-[
 
Terug
Bovenaan Onderaan