Beef en Steak

Spießbraten

jabberwock

Kooltjesharker
Met kerst een rotisserie gekregen zodat ik 2e kerstdag een poging tot spießbraten kon maken.

Een paar flinke uien grof gesneden en daarna voorzien van wat spg+paprika. De hele handel goed kneden zodat de uien flink gebroken en gekneusd zijn.
20241225_144928.jpg

Daarna een procureur van +/- 2,5kg gevlinderd en bedekt met het uienmengsel. Daarna dichtgevouwen en een nachtje in de koeling laten marineren.
IMG-20241225-WA0004.jpg

De volgende dag de uien er weer af gehaald, vlees ingesmeerd met mosterd, bedekt met bacon en dan een deel van de uien weer terug erop. Strak oprollen en vastbinden.
20241226_154239.jpg
20241226_155721.jpg

De rollade voorzien van een standaard bbq rub die ik kado heb gekregen.
Daarna laten grillen tot 75 graden, in dit geval 2,5 uur.
20241226_172956.jpg

Tegen het einde van de bereidingstijd het restant van de uien gebakken in een pannetje en die over de rollade verspreid.

20241226_185030.jpg

20241226_190226.jpg

Het was volgens de gasten een succes! En ik was zelf ook best tevreden!

Laatst bewerkt:
Lijkt mij een heerlijke rollade, mooi opgebonden ook 👍🏻.

Niks mis mee, had graag een vorkje mee geprikt.

Die lust ik ook wel!

Ziet er goed uit . Zal zeker gesmaakt hebben!

Dit ziet er super uit! Spek en ajuinen wat moet een mens nog meer hebben, moet een fantastische geurgasm geweest zijn tijdens het bereiden en misschien ook later op de avond...

Ik moet eerlijk bekennen dat ik meer plezier heb gehad van de geur tijdens het grillen dan de tijd dat het op tafel stond! Die geur was watertandend lekker!

Dat ziet er lekker uit Jabberwock 😋
Ook leuk dat het van het spit komt! Deze gaat op het to do lijstje om eens te maken van het spit 😀

Lekker hoor.

Gatverrrr!
Ik begrijp niet dat zulke zaken hier op het forum gezien mogen worden.
Misdadig gewoon. In het vervolg bij toerbeurt forumleden uitnodigen, dan mag het. 😋

Gatverrrr!
Ik begrijp niet dat zulke zaken hier op het forum gezien mogen worden.
Misdadig gewoon. In het vervolg bij toerbeurt forumleden uitnodigen, dan mag het. 😋
Ik zal er eens over nadenken..😉

Daar had ik ook een plaatje van willen proeven..

Lekker!

Originele manier om een procureur te bereiden.

Terug
Bovenaan Onderaan