Beef en Steak

Spareribs voor groep

melfmeister

Tondelzoeker
Berichten
2
Goedenavond mede-bbqers!

Voor een verjaardag van mijn schoonpa ben ik gevraagd om spareribs klaar te maken voor 15 mensen. Allemaal ribs fans.
Nu wil ik 10 ribs maken via de 321 methode. Deze ribs wil ik voorbereid maken bij mij thuis aangezien ik alle spullen hier thuis heb staan. En mijn bbq als geen andere ken en deze perfect kan regelen ipv de kamado van mijn schoonpa.

Graag ben ik benieuwd hoe jullie dit zouden doen. Mijn idee is als volgt:
- De 3 en de 2 thuis doen op de kamado
- laten afkoelen
- Meenemen in een koelbox (in aluminiumfolie)
- Afgrillen en lakken op het moment van uitserveren.

Ben benieuwd naar jullie ideeen!
 
Goedenavond mede-bbqers!

Voor een verjaardag van mijn schoonpa ben ik gevraagd om spareribs klaar te maken voor 15 mensen. Allemaal ribs fans.
Nu wil ik 10 ribs maken via de 321 methode. Deze ribs wil ik voorbereid maken bij mij thuis aangezien ik alle spullen hier thuis heb staan. En mijn bbq als geen andere ken en deze perfect kan regelen ipv de kamado van mijn schoonpa.

Graag ben ik benieuwd hoe jullie dit zouden doen. Mijn idee is als volgt:
- De 3 en de 2 thuis doen op de kamado
- laten afkoelen
- Meenemen in een koelbox (in aluminiumfolie)
- Afgrillen en lakken op het moment van uitserveren.

Ben benieuwd naar jullie ideeen!

Ik heb het al eens gedaan zoals jij zegt, en dat gaat prima.

Even de folie open om uit te laten dampen na de '2' dus als ze gaar zijn. Daarmee voorkom je dat ze nog verder garen. In de koelbox om ze warm te houden, maar ik denk zelfs dat je ze volledig af zou kunnen laten koelen en in de koelkast/vriezer kan doen (dit laatste heb ik geen ervaring mee).
Dan op het gewenste moment aflakken en grillen. Als ze nog warm zijn zou ik dit gewoon 10 a 15 min op 180 graden indirect doen ofzo. Als ze volledig afgekoeld zijn zou ik het iets rustiger doen (bijv 120 graden indirect) en wat langer de tijd nemen.
 
Goedenavond mede-bbqers!

Voor een verjaardag van mijn schoonpa ben ik gevraagd om spareribs klaar te maken voor 15 mensen. Allemaal ribs fans.
Nu wil ik 10 ribs maken via de 321 methode. Deze ribs wil ik voorbereid maken bij mij thuis aangezien ik alle spullen hier thuis heb staan. En mijn bbq als geen andere ken en deze perfect kan regelen ipv de kamado van mijn schoonpa.

Graag ben ik benieuwd hoe jullie dit zouden doen. Mijn idee is als volgt:
- De 3 en de 2 thuis doen op de kamado
- laten afkoelen
- Meenemen in een koelbox (in aluminiumfolie)
- Afgrillen en lakken op het moment van uitserveren.

Ben benieuwd naar jullie ideeen!
Deze methode werk zeker goed. Ik ken restaurants die het ook zo doen. Zoals Jan al aangaf helemaal af laten koelen en daarna op de Q afgrillen en lakken. :D
 
Zoals boven beschreven werkt het prima.
Op mijn BBQ passen er in de "3" en "2" fase meer dan bij het aflakken.
Dus als ik volle bak draai dan lak ik ze ook per 3 of 4 af en serveer die uit.
Voordeel is ook dat je veel zekerder bent dat het op het juiste moment klaar bent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan