Beef en Steak

Spareribs question

• Onderwerp starter Onderwerp starter NasQ
  • Startdatum Startdatum

NasQ

Gemarineerd
Dag heren en dames,

Ik ga morgen spareribs halen bij de Makro voor oudejaarsavond.

Ik moet helaas werken tot 18:00 die dag en ben pas rond 19:00 thuis.
Dus een 3-2-1 lukt dan niet meer. Nu wilde ik morgen de 3-2 doen en dan dinsdag de 1. Kan dit? Aangezien het dan 3 dagen blijft liggen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Gr. Marcel

Mits gekoeld bewaard moet het denk ik hccp technisch wel lukken. Ik weet alleen niet wat het effect op de structuur van het vlees is, ik heb nog nooit zo lang gewacht met de 1 om het maar zo te zeggen.

het zal de structuur niet ten goede komen. Ik heb het zelf al eens eerder gedaan (zat toen geen 3 dagen tussen, maar slechts 1) en vond ze taaier dan normaal. Ik heb ze toen laten afkoelen op kamertemperatuur, ingepakt en gekoeld. Bij het opwarmen heb ik ze ook weer eerst op kamertemperatuur gebracht.

Ik zou lekker dagje vrij nemen ;)

Ik pak ze altijd na ongeveer 1,5 uur goed in in folie, samen met overgebleven marinade die ik een paar keer kort aan de kook gebracht heb of wat appelsap met honing. Na nog circa 1,5 uur zijn ze dan boterzacht en pak je de botjes er zo uit. Je kan dan de temperatuur ook iets hoger doen. Hou je van iets steviger, gewoon nog een half uurtje indirect. Het werkt in mijn beleving hetzelfde als pulled pork. Als je die inpakt verkort je de tijd ook. Het is wel opletten, de botjes prikken de folie snel lek.

Moet kunnen, als er niet teveel tijd tussen zit kan je ze gewoon weer opwarmen en insmeren.  Heb dit al meer gedaan en het kan prima.

Ik zou ze dan op de snelle manier maken dan ben je binnen de twee uur klaar.

Ik ga het gewoon proberen! Anders zijn we ook weer een ervaring rijker als het niet lukt!

De spareribs liggen er nu op.. Straks eentje wel helemaal afmaken.. Anders heb ik geen vergelijkings materiaal (a)

Juist Mr_Nas thats the Spirit !
Goed bezig.
Daar leren we allemaal weer van, zal, ik maar zeggen  ;)

Suc6
Mac

Terug
Bovenaan Onderaan