Beef en Steak

Spareribs op een "te kleine" weber - de oplossing

Razor08

Tondelzoeker
Een tijdje geleden had ik enorm de behoefte om eens zelf spareribs te maken. Dus niet van die voorgegaarde maar een keer voor het echie.
Maar omdat mijn Weber maar een kleintje is was ik aan het zoeken naar een oplossing. Kwam ik op een duitse site de oplossing tegen met een IKEA (VARIERA) bordenrek.
Bijgaand de afbeeldingen, zegt genoeg. 3 dik bevleesde ribben a totaal 3 kg. Konden we met 6 man royaal van eten.

IMG_2501.JPG

IMG_2502.JPG

IMG_2505.JPG

IMG_2507.JPG

IMG_2509.JPG

Een tijdje geleden had ik enorm de behoefte om eens zelf spareribs te maken. Dus niet van die voorgegaarde maar een keer voor het echie.
Maar omdat mijn Weber maar een kleintje is was ik aan het zoeken naar een oplossing. Kwam ik op een duitse site de oplossing tegen met een IKEA (VARIERA) bordenrek.
Bijgaand de afbeeldingen, zegt genoeg. 3 dik bevleesde ribben a totaal 3 kg. Konden we met 6 man royaal van eten.

Bekijk bijlage 81306

Bekijk bijlage 81307

Bekijk bijlage 81308

Bekijk bijlage 81309

Bekijk bijlage 81310
Dat zijn mooie ribbetjes geworden! Welke rub en/of lak heb je gebruikt?

Dat zijn mooie ribbetjes geworden! Welke rub en/of lak heb je gebruikt?
Ik heb mijn rubs zelf gemaakt naar het recept van Jord Althuizen uit het boek van Smokey Goodness. Piggy Mix zoals Jord die dan noemt. 1 tip is om iets minder chili te gebruiken. Ik vindt ze erg scherp.
Maar verder aanrader, nadeel is dat je een gang naar de groothandel moet doen om überhaupt alles te krijgen en ook nog in grotere potten.
Deze zijn om het 1/2 uur ingesprayed met zijn pig spray (Appelsap, Appelcider en Wisky) om de kruiden te laten karamelliseren. Voordat ze in de folie gingen nogmaals goed ingesprayed.
Als laatste ingesmeerd met BBQ saus uit het boek.

• Leuk
Waarderingen: Noah
Ik heb mijn rubs zelf gemaakt naar het recept van Jord Althuizen uit het boek van Smokey Goodness. Piggy Mix zoals Jord die dan noemt. 1 tip is om iets minder chili te gebruiken. Ik vindt ze erg scherp.
Maar verder aanrader, nadeel is dat je een gang naar de groothandel moet doen om überhaupt alles te krijgen en ook nog in grotere potten.
Deze zijn om het 1/2 uur ingesprayed met zijn pig spray (Appelsap, Appelcider en Wisky) om de kruiden te laten karamelliseren. Voordat ze in de folie gingen nogmaals goed ingesprayed.
Als laatste ingesmeerd met BBQ saus uit het boek.
Klinkt super. En een gang naar de groothandel is voor mij een ontspannende weekend-activiteit 😇

Mooie ribbies.
Inderdaad, een W47is wat krap. Maar een kamdo lange is qua grilloppervlak niet groter.
Fijn dat je zelf de eerste echte spareribs hebt gemaakt.

Kruiden koop ik meestal bij de Turkse super of toko. Vaak nog goedkoper als de online kruidenleveranciers. (Lees verzendkosten)

Handig toolje van Ikea. Is op dit forum nog niemand opgekomen. 😉

Terug
Bovenaan Onderaan