Beef en Steak

Spareribs op een elektrische bbq

Michel0567

Tondelzoeker
Hallo allemaal,

Ik heb een elektrische bbq (Outdoorchef p 420 e). Nu wil ik daar spareribs op gaan bereiden. Indirect garen gaat niet. Heeft iemand tips? Moet ik misschien hetzelfde principe volgen als het bereiden in een oven?

Alvast bedankt.

Michel

Michel, ik heb even moeten zoeken naar je barbecue en zag dat de gloeispiraal direct onder je grillrooster zit. Hierdoor lijkt het mij lastig om low and slow spareribs te maken omdat het vet dat van de spareribs komt direct op je gloeispiraal komt en daarop zal verbranden.
misschien kan je iets bedenken met een grill verhoger waarbij je op het rooster een plaat ofwel hitteschild legt en iets daarboven een rooster waar de spareribs komen.
Zo kan je hopelijk op een indirecte wijze kunnen barbecuen.

Dag Michel, ik sluit me bij de opmerking van Frits aan. Neem eens een kijkje bij E-bbq's van Weber. Bvde Q2400. Die hebben een plaat voor op de gloeispiraal te leggen. Vriend van mij gebruikt dat ook.
Kan nu ff geen linkje vinden.
Succes met de ribbetjes.

Michel, ik heb even moeten zoeken naar je barbecue en zag dat de gloeispiraal direct onder je grillrooster zit. Hierdoor lijkt het mij lastig om low and slow spareribs te maken omdat het vet dat van de spareribs komt direct op je gloeispiraal komt en daarop zal verbranden.
misschien kan je iets bedenken met een grill verhoger waarbij je op het rooster een plaat ofwel hitteschild legt en iets daarboven een rooster waar de spareribs komen.
Zo kan je hopelijk op een indirecte wijze kunnen barbecuen.

Bedankt voor de snelle reacties Frits en Peter 64. Heb zelf deze https://nl.outdoorchef.com/nl/product/universele-rack/ erbij gekocht maar als ik zo jullie reactie hoor is deze dan te dicht op het gloeispiraal en niet echt een verhoger?

Groetjes Michel

Deze verplaats ik naar de rookkamer, dit is geen L&S draadje met foto's maar een vraag.

Leg een paar bakstenen op je rooster en daarom ikea bak met rooster. Op laatste rooster leg je dan je sparreribs.

Terug
Bovenaan Onderaan