BasBQ
Beef en Steak

Spareribs en Gerookte Kipfilet

J

Jeroenw

Gast
Afgelopen weekend voor het eerst eindelijk Spareribs (3-1-1) en gerookte kipfilet (Noskos) gemaakt.
Bij Beef and Steak 2 mooie Baby Back Ribs, Kipfilet, All Purpose Rub en hun eigen Sparerib Rub besteld en vrijdags kwam alles netjes binnen . Lekker snel en alles netjes gekoeld verpakt.

Zaterdag om 8 uur begonnen met het ontvliezen en ingesmeerd met de rub. Om 12 uur de Q aangezet met wat rookhout en dan maar wachten.





Zondags de Gerookte kipfilet gemaakt. Zaterdag savonds eerst het pekelwater gemaakt. Zondagmorgen om 11 uur de kipfilet voor 1,5 uur in het pekelwater gelegd. Om 13 uur de Q aangedaan en roken maar :)







Conclusie van beide sessies. Spareribs waren zeer geslaagd, alleen de temperatuur niet op +/- 110? kunnen houden maar steady op 125?. De volgende keer maar wat water in de lekbak doen om de temperatuur wat lager te krijgen.
De kip was ook super lekker , maar ook hier de temperatuur wat te hoog 130? ipv 120?. Dit is allemaal zeer voor herhaling vatbaar :)
 
Ziet er erg lekker uit. Spareribs staan ook nog op mijn todo lijst.
Als je de temperatuur wat lager wilt houden moet je de snake methode is proberen. Ging bij mij de laatste keer PP erg goed. Moest af en toe de zuurstof schuif onder wat opdraaien om de temp niet te ver te laten zakken.


 
Markv zei:
Ziet er erg lekker uit. Spareribs staan ook nog op mijn todo lijst.
Als je de temperatuur wat lager wilt houden moet je de snake methode is proberen. Ging bij mij de laatste keer PP erg goed. Moest af en toe de zuurstof schuif onder wat opdraaien om de temp niet te ver te laten zakken.
+1
Zo simpel kan het zijn :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan