Beef en Steak

Spareribs en een stukje buikspek

Marcel

Pitmaster
Goedendag lezer,

Hieronder een kleine verwijzing naar mijn gemaakte Spareribs.
Ik ben nog niet zo handig om dit in de Blog voor elkaar te krijgen.
En hoop dat ik het zo goed doen..... :blush:

https://www.disponibel.nl/spareribs/

ziet er lekker uit, mooi stuk spek ook.
heb zelf nooit ribs gepekeld, merk je er veel van terug als in malsheid?

Ziet er lekker uit Marcel een een mooi verslag met foto's. ;)

Goedendag,

Om antwoord te kunnen geven op je vraag zou ik een keer een rib niet moeten pekelen om hier zeker van te zijn. Naast het vermalsen wat hierdoor gebeurt geeft het ook smaak af aan de ribben. Het is dat ik er de tijd voor heb en dit in de planning mee kan nemen voordat ik daadwerkelijk ga BBQ-en.
Op een WSM (met waterpan) is het voor mij ook nog even proberen en uitzoeken wat het lekkerst en handigst is,  zolang heb ik deze nog niet  ;).

PS :
Mijn rubmengsel heeft nog wat aanpassingen nodig en was te scherp.
Het buikspek was top, iets te pittig/scherp in de nasmaak. Maak ik kan me natuurlijk een theelepeltje vergist hebben.

Ziet er lekker uit en mischien pekelen ook eens met een rib proberen  :)

Marcel zei:
Goedendag,

Om antwoord te kunnen geven op je vraag zou ik een keer een rib niet moeten pekelen om hier zeker van te zijn. Naast het vermalsen wat hierdoor gebeurt geeft het ook smaak af aan de ribben. Het is dat ik er de tijd voor heb en dit in de planning mee kan nemen voordat ik daadwerkelijk ga BBQ-en.
Op een WSM (met waterpan) is het voor mij ook nog even proberen en uitzoeken wat het lekkerst en handigst is,  zolang heb ik deze nog niet  ;).

PS :
Mijn rubmengsel heeft nog wat aanpassingen nodig en was te scherp.
Het buikspek was top, iets te pittig/scherp in de nasmaak. Maak ik kan me natuurlijk een theelepeltje vergist hebben.

Misschien brengt zo'n lepel setje uitkomst, gebruik je i.i.g. altijd de zelfde maat lepel.

Eens kijken of een standaard af te strijken meet/maat lepel(s) verbetering oplevend.  Kan helaas de afbeelding niet zien maar denk te weten wat je bedoeld. ;-)

Dank voor de tip,...

Handige uniforme maatlepels ga hiervoor maar eens bij de Xenos kijken, hier haal ik ook veel van de de kruiden voor de rubs.

Terug
Bovenaan Onderaan