BasBQ
Beef en Steak

spare-ribs

P

pascalchill

Gast

deze wou mijn vrouw graag eten op Moederdag. was haar eerste keer dus moest even speciaal zijn. in de hoop dat Vaderdag natuurlijk niet vergeten word en zei zich ook gaat uitsloven voor mij ;).

ingredienten voor dit recept zijn:

3x een ui in ringen gesneden
1x een bol knoflook
+- 130 gram bruine basterdsuiker
750ml cola (gebruik geen light, diet of andere suikervrije cola)
2x eetlepel soyasaus
sap van 1 citroen
2 tot 3 kilo spare-ribs en wel eerst het botvlies eraf halen voor de beste resultaat

bereiding:

Doe de ui knoflook in de DO

meng de basterdsuiker, soyasaus, cola en citroensap goed doorelkaar

Doe de spare-ribs in de DO op het ui-knoflookmengsel

giet het colamengsel over de spare-ribs


verwarm je DO tot die ongeveer 150 graden is gedurende 3-3,5 uur of totdat de saus lekker kleverig is!



en het eind resutaat op het bord met de uitjes eroverheen


heb nog nooit zulke malse ribs gehad. wou ze eruit halen door aan het bot vast tepakken en had alleen het bot vast.
 
Tja dat is toch het koken van ribben ;), daar zijn we hier niet kapot van. Maar eerlijk is eerlijk ik zou ze wel willen proeven.
Als het zo van de botten afvalt zijn ze wel te gaar.
 
klopt ze waren ook gekookt zal ik ook zekers niet ontkennen. maar ze waren echt super lekker en kon gewoon niet stoppen met eten. gelukkig had k ook maar 3 stukjes :) maar ja het vrouwtje had dit recept uitgekozen ik wou ze ook anders doen maar ja moeders mocht kiezen dus dan is het uitvoeren mars
 
Oeoeoeh die lijken me erug lekker.
 
Lekker stoofpotje zo.
 
ook een leuke manier om je DO te gebruiken, al zijn ze gekookt, ze zien er wel lekker uit  :)
 
Ik moet ook nog een keer aan de DO. Had er bij TS eigenlijk wel 1 mee kunnen nemen besef ik me nu  :(
 
en anders kan je kijken bij qvist. weet niet of je ze goedkoper kan vinden maar je kan altijd even kijken.
 
Bij het zien van deze post ook maar eens een dutch over aanschaffen
 
Ik heb de ribben ook wel eens zo klaar gemaakt. Maar ik deed dan eerst de ribben in de in de peper en zout dan in de do en dan eigengemaakte bbq saus er bij tot dat ze onder staan en dan laten gaan tot ze klaar zijn. Heerlijk voor de verandering.

Grzz peter
 
Ziet er zeker erg lekker uit.
 
lekkert!
 
klinkt super! doet me denken aan een recept waarin je ribben eerst 'kookt' in een cola marinade en daarna op hoog vuur nog even op de bbq. heb ik meerdere keren succes mee geoogst... ik dacht dat het van Nigella was maar ik kan het niet meer terugvinden, het was geloof ik voor kip en spareribs in ??n marinade, maar mss haal ik wel vanalles door elkaar of had ik dat grillen er zelf bij bedacht.



 
Terug
Bovenaan Onderaan