Beef en Steak

sous vide/coloroza en BGE

• Onderwerp starter Onderwerp starter vera
  • Startdatum Startdatum
V

vera

Gast
Het volgende: Ik heb heb stuk buikspek van 1 kg sinds een week in de marinade met colorozo zout, vacu?m verpakt. Vervolgens zou ik deze sous vide willen bereiden en daarna roosteren op de BGE. Dat laatste lijkt me geen probleem, maar wat is het effect op de structuur van het vlees? Ik ben bang dat het er als pulp uitkomt na de sous vide. tnx!

Heel goed mogelijk hoor; de structuur zal zachter worden vermoed ik. (Je kan hem ook langzaam opwarmen in de Q ipv sous vide, en een beetje rookhout toevoegen. )
Maak je geen zorgen of het er als pulp uit komt, stel dat dat gebeurd (kan ik me niet voorstellen), giet je de marinade weg en gooi je de pulp door de snert :D

Ik heb besloten dat ik de sous vide achterwege laat en morgen het buikje langzaam gaar, inderdaad met rookmot, op de BGE. Fijnefeestdagen!

Ik ben naast bbq-fan ook fanatiek sous vide gebruiker,  de anova staat wekelijks 2 keer aan.  Mijn ervaring is dat de buikspek dit prima aan kan .

Edgar zei:
Ik ben naast bbq-fan ook fanatiek sous vide gebruiker,  de anova staat wekelijks 2 keer aan.  Mijn ervaring is dat de buikspek dit prima aan kan .

Ik heb ook een Anova  :)
Hoe doe jij je buikspek?

Jorte zei:
Edgar zei:

Ik heb ook een Anova  :)
Hoe doe jij je buikspek?

Sorry voor de late reactie,
Meestal als ik deze daarna op de bbq doe dan doe ik een kg  voor 16 uur op 70c

Terug
Bovenaan Onderaan