Beef en Steak

Soms zit het mee, soms zit het tegen.

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
20.381
Vandaag tijd gemaakt voor de fotowedstrijd.
Het idee was om een dolce de leche chocoladetaart te maken.

Ingrediënten.

1 blikje gecondenseerde melk 395 gram
2 eieren
200 gram suiker
120 ml zonnebloem olie
240 ml karnemelk
140 gram bloem
60 gram cacao poeder
1 eetlepel bakpoeder.

Werkwijze:

Meng de eieren en de suiker zodat de suiker geheel is opgelost

IMG_3829.jpeg


IMG_3834.jpeg


Zonnebloemolie en karnemelk erbij

IMG_3835.jpeg


Zeef de bloem, cacao en bakpoeder erboven

IMG_3836.jpeg


Goed mengen

IMG_3837.jpeg


Beboter de vorm

IMG_3838.jpeg


Laag gecondenseerde melk erin, zeg goede centimeter.

IMG_3839.jpeg


Doe dan het chocolade beslag erbij

IMG_3840.jpeg


Indirect op de barbecue van 180C voor een minuut of 35-40.

IMG_3841.jpeg


IMG_3850.jpeg


En dan de fail…. de dulce de leche bleef plakken…..

IMG_3852.jpeg


Beetje knippen en plakken

IMG_3854.jpeg


Ach ja het kan niet altijd lukken. De smaak viel ook wat tegen, komt denk ik door de zonnebloem olie. Dus hier gaat aan gewerkt worden.

Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.

Bedankt voor het kijken.
 
Jij bent de banketbakker hier, maar mijn ervaring met zonnebloemolie is ook niet denderend.
Doe mij maar roomboter!
 
Ik heb vertrouwen Frits!
 
Frits, jouw gaat het lukken
 
Gewoon nog een keer proberen, gaat helemaal goedkomen!
 
Frits, ik zie twee Grolsch borden. Kom je uit het oosten van het land of heb je gewoon goede smaak van jezelf?
Verder zou ik ook lekker voor roomboter gaan, dat werkt toch het fijnst.
 
De eerste keer dat ik een recept met banket probeer, houd ik mij altijd aan het recept. Dat doe ik tot op de gram.
Het meeste banket zijn vaste verhoudingen, daar moet je niet teveel in rotzooien.
Op de barbecue is de temperatuur toch anders dan in een normale oven, beetje spelen maakt het leuk. Je zal wat vaker moeten kijken.
Wat meespeelde was het blik dat ik gebruikte. Dat is gewoon een metalen blik, eigenlijk voor brioche brood. Het moest eigenlijk dit blik zijn.

IMG_3828.jpeg


Alleen was die toch wat groter dan gedacht en zou de gecondenseerde melk maar een kleine laag op de bodem leggen. Vandaar een kleiner blik gepakt.
Soms moet je een beetje mazzel hebben.
 
De eerste keer dat ik een recept met banket probeer, houd ik mij altijd aan het recept. Dat doe ik tot op de gram.
Het meeste banket zijn vaste verhoudingen, daar moet je niet teveel in rotzooien.
Op de barbecue is de temperatuur toch anders dan in een normale oven, beetje spelen maakt het leuk. Je zal wat vaker moeten kijken.
Wat meespeelde was het blik dat ik gebruikte. Dat is gewoon een metalen blik, eigenlijk voor brioche brood. Het moest eigenlijk dit blik zijn.

Bekijk bijlage 70325

Alleen was die toch wat groter dan gedacht en zou de gecondenseerde melk maar een kleine laag op de bodem leggen. Vandaar een kleiner blik gepakt.
Soms moet je een beetje mazzel hebben.

"De eerste keer dat ik een recept met banket probeer, houd ik mij altijd aan het recept. Dat doe ik tot op de gram."
Geinig, ik doe dit met vrijwel alle recepten ook. Ook buiten banket. Als het dan niet goed is kan ik in ieder geval terecht mijn eigen idee gaan volgen.

Ik denk dat je matertiaal (de vorm waar je het in gebakken hebt) zeker mee speelt ook, door zo'n hard blik komt de warmte toch net even minder snel heen dan door zacht aluminium.

Leuke dingen om lering uit te trekken :)

@Visca Mijn roots liggen in Brabant, maar Grolsch is mijn favoriete Pilsner, maar ik mag ook graag een witbier drinken of een Geueze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan