Beef en Steak

Smoker

s-dx

Tondelzoeker
Dag allen,

Ik beschik nu over een Bastard Urban Large. Ik gebruik hem de afgelopen maanden zeker 2 keer in de week.

Nu zie ik dat voor de low en slow gerechten in Amerika bijna altijd een smoker wordt gebruikt.

Zou een smoker, bijvoorbeeld een Char Griller, een toevoeging zijn voor mij?

Of is het verschil in resultaat te weinig tov een kamado.

Ben benieuwd hoe jullie dat zien!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb een grote smoker.
Ik gebruik die bijna nooit.
Verbruik van hout is hoog.
Heeft veel aandacht nodig om temperatuur te regelen.
Echt roken en low en slow op hout kan lekkerder zijn dan op kolen.
Wel moet je dan uw vuur onder controle hebben, anders krijg je vuile rook die bittere smaak geeft.
Spare Ribs en pulled pork maak ik op zowel kamado als barbecook roker Oskar L

• Leuk
Waarderingen: s-dx
Een smoker is echt een bbq waar je veel tijd in moet stoppen wat leren betreft maar ook tijdens de sessie.
Je zou is een workshop kunnen volgen om te kijken of je het wat vindt?
Ik heb te weinig vergelijkingsmateriaal om iets over de toegevoegde waarde te kunnen zeggen....
Benieuwd of er leden zijn die daar wat meer over kunnen zeggen?

• Leuk
Een smoker is een ruim begrip.
Je hebt offset smokers, gravity smokers, UDS (Ugly Drum Smoker), WSM, (Weber Smoky Mountain) etc.
Het is onzin dat alleen op deze manier L&S wordt ge-BBQ-ed
Op een Kamado maar ook met een weber ketel kun je alles wat met de zogenaamde smokers ook kan, en meer.
Met de Char Griller bedoel je waarschijnlijk de offset smokers, wan het merk heeft ook andere types BBQ.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Ik heb een offset smoker, en ben er heel blij mee. Maar het is inderdaad veel werk. Ik moet er bijna continu bij blijven om het vuur onder controle te houden. Er zijn mensen die daar beter in zijn, maar zo makkelijk als mensen met een kamado omgaan is het zeker niet.

Voor mij is het vuurtje stoken en de hele tijd er mee bezig zijn een deel van de lol, daarom ben ik blij met de offset.

Betere controle is misschien wel beter voor de smaak/ kwaliteit, dus daar hoef je denk ik geen smoker voor te kopen

• Leuk
Of is het verschil in resultaat te weinig tov een kamado.

Precies dat. Als je de smoker heel goed onder controle hebt dan kan het net zo lekker worden, maar in de kamado gaat het zoveel makkelijker! Vooral omdat het gemak waarmee je de temperatuur beheerst zoveel groter is dan met een smoker... heb je al met rookhout gewerkt in je Bastard?

Voor het verschil in resultaat zou ik geen (offset) smoker kopen. Voor de beleving is het wel de moeite waard. Ik heb zowel een kamado als een offset smoker. Meestal gebruik ik de kamado. Als ik meer tijd heb, gebruik ik de offset smoker.

Amerikanen kunnen de voordelen nog veel beter uitleggen:

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Denk dat het verschil hem in de beleving zit.

Ik werk met smokers, kamado’s en oude vertrouwde webers, uiteindelijk maakt het weinig tot geen verschil.

Met een weber 57 kun je net zoveel als een deftige kamado, en met een smoker kun je weer alles wat je met een kamado kunt.

Het enigste wat ik nog nooit heb gedaan is high en fast op een smoker, maar daar is hij volgens mij ook niet voor.

Resumé;

Met een weber 57 en kamado kun je alles.

Met een fiat of Ferrari ook, maar de één is nou net wat makkelijker boodschappen doen dan de ander.

Een kamado werkt wat makkelijker dan een weber.

Een smoker (mits goed onder controle) werkt op low en slow weer veel makkelijker dan een kamado of weber.

In deze discussie is de Kamado een beetje de makkelijke alleskunner in dit verhaal.
Met een weber lukt het ook prima, met een smoker ook, maar een kamado is gewoon makkelijker. (Daarom worden ze ook zoveel verkocht tegenwoordig)

De oldskool hier heeft het kunstje geleerd op een weber, de new kids op een Kamado.

• Leuk
Terug
Bovenaan Onderaan