BasBQ
Beef en Steak

Smoked Turkey Sammie

N

Niek

Gast
Donderdag werd mijn bestelling van True2bbq bezorgt met daarin de rub en mosterd saus van Big Bob Gibson. Ook zag ik bij de Sligro een flinke kalkoen borst liggen. Ik herinnerde me een recept in het boek van Big Bob Gibson. Dat moest dus maar gemaakt worden om de rub en saus meteen goed te kunnen testen.

De kalkoenborst van +/- 1,5 kilo, de rub en een papje van grove mosterd en olijfolie.
IMG_2303.jpg


De borst ingesmeerd met het papje en de rub.
IMG_2304.jpg


Ook nog brood gebakken op de BGE. Ging verrassend makkelijk. Dat smaakt dus naar meer.
IMG_2308.jpg


Ondertussen ging het goed met de borst op de WSM. Hij heeft er zo'n 2,5 uur opgelegen. Laatste half uur 2 keer ingesmeerd met een mengsel van boter, honing en maple siroop. Gerookt met kersenhout.
IMG_2309.jpg


Vlees in dunne plakken gesneden.
IMG_2313.jpg


Een lekkere sandwich gebouwd met onder meer de mosterdsaus.
IMG_2317.jpg


IMG_2318.jpg


De rub en de saus smaken erg goed!
En de sandwich smaakte ook heerlijk. Gelukkig nog genoeg leftovers voor nog meer broodjes. :)
 
Dat is nu nog eens een lekker broodje.
 
Op welke temperatuur heb je hem gerookt dan? Want mijn kippenfilet deed er vorige week meer dan 3u over om klaar te zijn. (en die is een pak kleiner)
 
Mooi Niek! Alles, het gerecht, het brood, de foto's! Kan zo in een tijdschrift! Ik heb de BBG rub ook binnen, maar eens snel op zoek naar kalkoenfilet!
 
Niek, het water loopt me in de mond Niek. Komt op de to-do-lijst.
 
Bedankt allemaal!

@Drossie: Begonnen op 100C en geëindigd op 140C. Ik kwam in tijdnood  :-[ Maar eindresultaat was echt super! Alles behalve droog.
 
dat ziet er erg lekker uit,
ik ben bezig met het voorbereiden van een hele  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan