BasBQ
Beef en Steak

Smoked Scamorza in tomatensaus.

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
19.963
908acfbf7cd75068f4d5742e992826f4.jpg


Van de winter heb ik in een Italiaans restaurant in Brussel dit gerecht mogen proeven, een heerlijk vegetarisch gerecht met fantastische barbecue smaak. Scamorza is een Italiaanse kaas vergelijkbaar met mozzarella, deze versie is dan ook nog eens gerookt.

Ingredi?nten:

Tomatensaus
Gerookte Scamorza


Werkwijze:

Doe een laagje tomatensaus in ovenschaal en leg daar flinke plakken Scamorza in.

15fd83022f55c4a42a613df2c6ee9949.jpg


Bedek dit weer met tomatensaus en zet het indirect in de bbq.

02bdb134396085a2c5928555bbaf7b65.jpg


Laat dit opwarmen totdat de buitenrand begint te borrelen.

317f029ef9aec50786edd272859b2229.jpg


Opdienen met wat brood om te dippen.
De scamorza trekt heerlijke draden en de rooksmaak is een heerlijke toevoeging

912fe1e387cd19ff0357cda82ad0678c.jpg


Smoked Scamorza is te koop in de betere kaas speciaalzaak, maar ook te bestellen via de Albert Heijn.

1f181a2a16480d00f5df8f56b14b23d1.jpg


Bedankt voor het kijken.
 
Ziet er lekker uit. Leuk gerecht om meerdere mensen van te smullen en kliederen
 
Ziet er goed uit Frits. Krijg er spontaan zin in :)
 
Heerlijk zo?n dipper!
 
Zo, das lekker. Daar heb ik wel zin in
Dank voor het delen.
 
Oke dit moet super zijn, tomatensaus, kaas en brood....................maar tomatensaus is een ruim begrip Frits :-? is dit gewoon saus uit pot, blik, fles, zakje of zelf gemaakt...................... I'm waiting :-w
 
Jet zei:
Oke dit moet super zijn, tomatensaus, kaas en brood....................maar tomatensaus is een ruim begrip Frits :-? is dit gewoon saus uit pot, blik, fles, zakje of zelf gemaakt...................... I'm waiting :-w

Ik heb dit recept laatst gemaakt met pastasaus van AH met daarin toegevoegd gerookte hot paprika poeder van chimento. Dit smaakte uitstekend voor mij maar volgende keer iets minder hot paprika toevoegen om het voor de rest van de familie ook acceptabel te maken.
 
WAUW dit kaasje is opeens een van mijn favoriete kaasjes geworden =P~
Laatst bij Hanos zo'n Scamorza meegenomen om dit snoepgerechtje te maken maar we hadden ook nog kippendijen liggen die op moesten :-? dus we hebben kip pizzaiola gemaakt http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=8174.0 en ipv de mozzarella bol hebben we Scamorza gebruikt ;)
Natuurlijk moesten we het kaasje eerst zo proeven..................Bam wat een smaak, echt super :x gelukkig konden we ons nog ietsje inhouden want de kaas moest ook nog over het gerecht, ik kan jullie vertellen ook gesmolten is dit kaasje fantastisch. De volgende keer neem ik gelijk een aantal van deze kaasjes mee want ik zie opeens heel veel mogelijkheden met deze Scamorza ;)

Frits bedankt :-* voor het onder de aandacht brengen van Scamorza
 
Jet zei:
Oke dit moet super zijn, tomatensaus, kaas en brood....................maar tomatensaus is een ruim begrip Frits :-? is dit gewoon saus uit pot, blik, fles, zakje of zelf gemaakt...................... I'm waiting :-w

Heb voor de saus twee uien gesnipperd en gefruit, teentje knoflook erbij en daarna wat Italiaanse kruiden en pakje Heinz tomatenblokjes en basilicum erbij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan