BasBQ
Beef en Steak

Slechte run met hamburgers

 
 

chckstrk

Pitmaster
Berichten
506
En lekkere ui. Dat wel.

Vandaag was het hamburgertijd. Oorspronkelijke plan was om de riblappen die ik van beef & steak had ontvangen te malen tot burgers, maar aangezien ik het mes niet kon vinden werd het Iers angusgehakt van de Sligro. Dat was eens maar nooit weer. Te vet voor burgers, er bleven maar kleine burgertjes over.

We begonnen vol goede moed met de uien uit dit topic http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=11010

08fbe195a65caa3f0b41d700ace00946.jpg

6d54e70a47bbdda08fd50ec02ff0cdf6.jpg


Dat ging eigenlijk beter dan verwacht. Vingers maar een klein beetje verbrand. Vervolgens de boel opgestookt om de, al eerder gevormde, burgers te bakken. Maar blijkbaar veel te veel. Te veel kool, te veel lucht, te veel warm in ieder geval. Dus beetje blinde paniek en een paar verkoolde broodjes. Om de een of andere reden bedacht ik me ook pas op t eind dat ik natuurlijk m'n schuif wat dichter had kunnen zetten...
bafccaf841108c5f10c975aa63ab73f1.jpg

Stilleven van chaos met verkoold brood
cb307b704e06088cc8044e2eee45853e.jpg

412cab4c2579385ecfafa9dda21442ea.jpg


Gelukkig was het allemaal prima te eten en heb ik weer eea geleerd, maar t was geen relaxt rondje. Nooit gedacht dat ik zelfs met hamburgers moeite kon hebben.
 
Jij bent je er tenminste van bewust dat dit niet helemaal de bedoeling was. Bij ons op de straatbbq is dit schering en inslag. " dat is normaal hoor, met BBQ".... Dus het komt met jou heus goed.
 
Irritant is dat, die zwartgeblakerde dingen. Altijd, als je ook maar eventjes wegloopt, gebeurt er zo iets, bij mij tenminste.
Maar de hamburgers zien er goed uit, toch? Kon je het broodje nog mooi gebruiken om je mond af te vegen na het eten :)
 
mooi verhaal kerel!!!
en geloof me: we hebben allemaal wel eens een off-day (die zijn het leerzaamst zeggen ze  ;) )
morgen ook burgers in de planning staan..... of ik nu nog durf?????
 
Geh nou ja onthoud dat je de schuif dicht moet gooien als t te hard gaat

En Dennis: jawel zie zien er mooi uit maar waren nog wel erg rood van binnen. Bijna van de categorie 'aangebrand en nog niet gaar'.
Het kwam allemaal best goed, maar ik verbaasde mezelf vooral met zulke elementaire dingen verkeerd doen.
 
Nu heb ik laatst de angus gehakt van de sligro gehaald en was er zeer enthousiast over.  Had er express mee overdreven door uit een kilo maar 3 burgers te halen.  Gewoon om te kijken wanneer ik vond of een burger van 1/3 kilo teveel zou zijn.
Gevormd in een ring. Zijkanten hoger richting een kuil in het midden.
Gegaard op 220 graden op een goed voor verwarmd gietijzeren rooster.
Maar ik was eigenlijk helemaal voor. Echt helemaal enthiousiast.
Hamburger kwam er helemaal vlak vanaf.
Vond je hem te vet smaken? Of teveel krimpen?
Verbrandde het vet?
 
Prima excuus om nog een keer de q te voorzien van burgers...
 
Terug
Bovenaan Onderaan