Beef en Steak

Skilet gebruiksklaar maken.

Xplosiv

Stoker
Hallo,

Ik heb net mb skillet binnen. Nu moet deze met Crisco behandeld worden. Maar waar koop ik dat?
Op internet krijg ik wel het een en ander te zien via bol.com zelfs als fistinggel verkocht... met de zelfde afbeeldingen als een taartenbaksite.
En ik zou het graag in een winkel kopen zodat ik vandaag kan beginnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Ik gebruik daar gewoon zonnebloemolie voor maar Crisco zou beter zijn hoor ik wel eens...... De Jumbo heeft het in de schappen staan ;)

EDIT: Ik zie nu dat ook de Jumbo het niet meer verkoopt inmiddels..... 😔

Ik gebruik daar Arachide oftewel Pindaolie voor of dat net zo goed is als Crisco weet ik niet maar het werkt en is in ieder super te koop. ;)

Ik gebruik daar gewoon zonnebloemolie voor maar Crisco zou beter zijn hoor ik wel eens...... De Jumbo heeft het in de schappen staan ;)

EDIT: Ik zie nu dat ook de Jumbo het niet meer verkoopt inmiddels.....
Jammer. Moet nog boodschappen doen dus vandaar. Is er nog een ander alternatief? Anders bestel ik het wel online. Dan is het niet anders

Inmiddels een link gevonden.

Kokosvet en rijstolie zijn ook goed.

Ik vind Crisco fijner dan Arachideolie om te seasonnen arachide olie is gevoelig voor chipping.

Dit is overigens een gewone BBQ gerelateerde vraag, die hoort niet in de asbak, ik verhuis hem naar de rookkamer

Welkoop had afgelopen weekend nog gewoon crisco staan in de 2 winkels waar ik was geweest (Deurne en Asten).

Als je het plantaardige los durft te laten...... PitmasterX gebruikt op Youtube rundervet :)

Gietijzer pannen zijn er al eeuwen dus er is al van alles opgesmeerd...... bevalt het niet stook je de boel heet, even borstelen en probeer je iets anders. Zolang je het niet in de vaatwasser afwast kan er weinig fout gaan al gaan er de spannendste verhalen de ronde... 🤭

Laatst kreeg ik in een BBQ shop het advies om diamant vet op mijn nieuwe rooster te gebruiken werkt dus kennelijk ook (Zeer waarschijnlijk had hij geen Crisco in huis :D )

Als je het plantaardige los durft te laten...... PitmasterX gebruikt op Youtube rundervet :)

Gietijzer pannen zijn er al eeuwen dus er is al van alles opgesmeerd...... bevalt het niet stook je de boel heet, even borstelen en probeer je iets anders. Zolang je het niet in de vaatwasser afwast kan er weinig fout gaan al gaan er de spannendste verhalen de ronde... 🤭
Weet je zeker dat hij zijn pannen er mee seasoned? Bakken snap ik nog wel hoor, maar voor seasonen kan je zover ik het begrepen heb veel beter een plantaardig vet gebruiken. Reden is dat je het wil polymeriseren, en ik dacht dat juist de onverzadigde vetzuren dit beter doen dan verzadigde vetzuren.

Verzadigde vetzuren zijn daarentegen juist ideaal voor hoge temperatuur bereidingen (hoger rookpunt), en ze zijn nog hartstikke gezond ook. Het is al lang achterhaald dat verzadigde vetzuren hart en vaatziekten veroorzaken, alleen blijft dit zo'n fabeltje (vezonnen door Crisco overigens) eentje die maar moeilijk is uit te roeien.

Ik bak zelf trouwens veel met reuzel. Reuzel is ideaal om in gietijzer of plaatstalen pannen mee te bakken. Omdat het wat dikker is blijft er na het bakken een mooi laagje achter. Kan me voorstellen dat dit met Ossewit ook geld. Er wordt trouwens wel aangeraden om dierlijk vet van grasgevoerde biologische dieren te nemen, dit bevat veel meer vitaminen en mineralen.

Weet je zeker dat hij zijn pannen er mee seasoned? Bakken snap ik nog wel hoor, maar voor seasonen kan je zover ik het begrepen heb veel beter een plantaardig vet gebruiken. Reden is dat je het wil polymeriseren, en ik dacht dat juist de onverzadigde vetzuren dit beter doen dan verzadigde vetzuren.

Ja dat weet ik heel zeker ;) kijk maar naar het filmpje op 6:14 ongeveer
Maar ik snap je twijfel hoor :)

Ondertussen staat ie met kokosvet in de oven.

Ja dat weet ik heel zeker ;) kijk maar naar het filmpje op 6:14 ongeveer
Maar ik snap je twijfel hoor :)
Top, vervelende is dat ossewit tegenwoordig wat moeilijker is aan te komen. Of als je het bij de slage haalt dat je het zelf moet smelten.
Ik heb een pannetje wat veel gebruikt wordt, ook door mijn vriendin die er vaak zure dingen in maakt. Zal deze een keer seasonen met rundervet, wil binnenkort toch een keer brisket maken, dus dan houdt ik vast wel wat vet over :D. Crisco is nu mijn standaard, zeker tov zonnebloemolie is het een verbetering omdat het niet plakt en duurzamer lijkt te zijn.

Je kan het seasonen beter buiten in de bbq doen. Je hele huis gaat er naar ruiken 😉

Lijnzaadolie (gewoon bij de AH) gaat eveneens super ;)

Hallo,

Ik heb net mb skillet binnen. Nu moet deze met Crisco behandeld worden. Maar waar koop ik dat?
Op internet krijg ik wel het een en ander te zien via bol.com zelfs als fistinggel verkocht... met de zelfde afbeeldingen als een taartenbaksite.
En ik zou het graag in een winkel kopen zodat ik vandaag kan beginnen.

In het verleden verkocht de Boerenbond (echt waar!) crisco. Al bedoelt men, denk ik, iets vettige...

Ik gebruik daar Arachide oftewel Pindaolie voor of dat net zo goed is als Crisco weet ik niet maar het werkt en is in ieder super te koop. ;)
Ik ook!

In het verleden verkocht de Boerenbond (echt waar!) crisco. Al bedoelt men, denk ik, iets vettige...

Nu schiet me te binnen waar ik het gezien heb inderdaad

Schermafbeelding 2020-09-03 om 10.23.39.png

Terug
Bovenaan Onderaan