Beef en Steak

Singaporese panga in bananenbladeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter UncleMeat
  • Startdatum Startdatum
U

UncleMeat

Gast
Goedenavond allen!

Inmiddels al heel wat topics gelezen, maar nog nooit zelf wat gepost dus hierbij: de singaporese rog in bananenbladeren, waarbij de rog dan vervangen is door pangafilets want die had ik toevallig in huis. Het recept komt uit Planet BBQ van Steven Raichlen. Daarbij ook nog een zoete aardappelsalade gemaakt.

Eerst de specerijenpasta:
01-Snijden_zpse5dee7c8.jpg

Wat gehakte macadamianoten, rode peper, sjalotje, citroengras en knoflook. Alles behalve de citroengras in dekeukenmachine.
Daarna een theelepel garnalenpasta bakken, daarna de specerijenpasta erbij met de citroengras.

02-Marinade_zps3c8fde57.jpg

Een paar minuten laten bakken en het wordt helemaal donker (de pasta dan  :) ), en ruikt fenomenaal. (2 dagen later ook nog  :( )
03-Marinade-klaar_zpsbfc61241.jpg

Vervolgens de vis in de bananenbladeren gelegd, en de pasta eroverheen uitgesmeerd:
05-Vis01_zps377adf3a.jpg

En mooi dichtvouwen:
06-Vis02_zps8597d354.jpg

Ook zoete aardappels poffen voor de salade. Ze hebben een uur op de BBQ gelegen, waarna ze boterzacht waren en heb ik ze met een vork leeggeschept:
05-Aardappel02_zps2fd4d6d3.jpg

De salade bestaat uit 3 zoete aardappels, 2 geraspte wortels, een rode paprika in kleine blokjes en een gesnipperd rood pepertje. De dressing was 150 ml yoghurt, verse koriander zoveel je wilt en sap van een citroen.
06-Aardappel03_zpsd71ae763.jpg

En de vis natuurlijk - die heeft er een kwartiertje opgelegen:
07-Vis03_zps6f145eab.jpg

Op het bord zag het er beter uit dan op de foto (sowieso een vak apart  :D ). Het donkergroen van het blad met de gele vis en de fel oranje salade zag er mooi uit....
08-Compleet_zpsb4c8d249.jpg
.

De specerijenpasta heb ik er wel afgeschraapt, want anders was het te sterk. Als ik dat van tevoren had geweten had ik de citroengras ook in de keukenmachine gedaan omdat je het toch niet opeet.

Reacties van het thuisfront waren 'morgen weer'  :D

Groeten allen!

Ziet er erg goed uit Ronald!! :D
Mag je best een X voor mij maken =P~ =D> :-h

Dat ziet er prima uit.
Merk je ook nog iets aan de smaak door de bananenbladeren???

Een lichte banaansmaak rene :P

Ziet r lekker uit; lijkt me ook wel wat. Hoe zou je de pasta maken zodat je m er niet af hoeft te schrapen?

Trassi is een heel indringende geur, die kan lang blijven hangen. Dus afzuigkap op volle sterkte en raam open ;)

Het lijkt me een heerlijk recept, erg leuk!

Gerard777 zei:
Een lichte banaansmaak rene :P

Ziet r lekker uit; lijkt me ook wel wat. Hoe zou je de pasta maken zodat je m er niet af hoeft te schrapen?

Dat blad geeft ook een lichte rooksmaak, want het ligt te verschroeien. Volgende keer doe ik er misschien wat kokosmelk door, want het was nu ook te droog om zo te eten. :-S

Terug
Bovenaan Onderaan