BasBQ
Beef en Steak

Selfmade buitenkeuken

Pracht resultaat. Daar ga je veel plezier aan beleven.
 
Prachtig plekje!

Zou wel de tuindeur op slot doen, anders zullen ze buren vast stiekem een vorkje meeprikken!
 
Strak hoor! Dat is een keuken die nog jaren mee zal gaan.
Ben je overigens niet bang dat er vlekken op het hout komen, die er niet meer af gaan? Of is de olie hier 'afdichtend' genoeg voor?
Dankje, tot nu toe veeg ik alles er makkelijk af. 1 keer per 2 jaar even opnieuw in de olie zetten (werkje van een half uur) en je bent weer good to go. En ik persoonlijk vind dat er best wat vlekjes op mogen zitten. Hout mag tenslotte leven. Maar hou hem wel netjes bij gewoon met een sopje en mocht het echt heel erg zijn over een tijd dan gaat de schuurmachine eroverheen😜
 
Dat is echt wel mooi hoor. Niet gekozen voor wielen er onder? En wat zijn de afmetingen eigenlijk van zo'n BGE module?
Thanks. Nee heb ik expres niet gedaan ivm stelen. De keuken (exclusief Egg) moet je met 4 man tillen. Plan is nog om er een kamado slot aan te hangen voor mn BGE
 
Heel mooi gedaan. Zoiets wil ik ook maken, maar dan met eiken. Maar ik snap de aluminium beplating niet zo goed onder het hout.
Vocht, regen, water dat nu op het werkplan valt, gaat tussen het hout maar op het aluminum blijven liggen. Waardoor het zeiknat blijft?!?
Waar ik aan zat te denken voor mijn nieuw meubel, om strips eronder te lassen om daar dan vervolgens het hout op te maken.
Maar ik ben geen timmerman, dus vraag me af wat handig / slim is.
Dankje. De aluminium beplating heb ik gemaakt ter versteviging voor het doorzakken van het hout. Je kunt er (als je zou willen) ovrheen lopen😅 Maar ook om de planken op te kunnen verlijmen. Rondom is hij afgekit en de planken zijn aan elkaar verlijmd. Mocht er toch nog water tussen door komen dan zitten er afwateringsgaten in de stalen kokers en aluminium beplating. Dus nee, het wordt daaronder niet zeiknat
 
Wel grappig dat je steeds vaker buitenkeukens ziet die op de Big Green Egg Modular EGG Workspace zijn geïnspireerd.
Ik ben hier ook schuldig aan trouwens

483100912bb33495d4d3e423cc8bc823.jpg
 
Super mooie keuken mijn complimenten zeg, erg netjes afgewerkt ook!!

Nu had ik een vraag voor het frame wat voor kokerprofiel heb je gebruikt en dan vooral de dikte ervan… ik ben ook timmerman toevallig met een goede ervaring aan lassen ook maar weet dat je snel gaten krijgt in dunwandige kokers..
 
Super mooie keuken mijn complimenten zeg, erg netjes afgewerkt ook!!

Nu had ik een vraag voor het frame wat voor kokerprofiel heb je gebruikt en dan vooral de dikte ervan… ik ben ook timmerman toevallig met een goede ervaring aan lassen ook maar weet dat je snel gaten krijgt in dunwandige kokers..
Dankjewel man.
Het zijn 30x30 kokers 2mm dik. Gaat prima met lassen.👌🏻
Voordeel van modulair vind ik is dat je wat flexibeler bent in je opstelling
Zeker waar. Maar bij mij niet van toepassing want hij blijft mooi op dat plekkie staan😜
 
Wel grappig dat je steeds vaker buitenkeukens ziet die op de Big Green Egg Modular EGG Workspace zijn geïnspireerd.
Ik ben hier ook schuldig aan trouwens

483100912bb33495d4d3e423cc8bc823.jpg
Oh nice hoor👌🏻 Ziet er goed uit. Ja een beetje inspiratie kan geen kwaad toch? Maar voor mij waren het vooral even de afmetingen. Dan kom je ook al gauw op dezelfde indeling uit. Ik heb hem dan wel rondom en van binnen helemaal afgewerkt met aluminium en hout
 
Oh nice hoor Ziet er goed uit. Ja een beetje inspiratie kan geen kwaad toch? Maar voor mij waren het vooral even de afmetingen. Dan kom je ook al gauw op dezelfde indeling uit. Ik heb hem dan wel rondom en van binnen helemaal afgewerkt met aluminium en hout

Kan zeker geen kwaad, waarom iets veranderen wat al goed is .

Nogmaals mijn complimenten, wat ziet je meubel er mooi uit!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan