Beef en Steak

Scotch egg

Mark b

Stoker
Vanmiddag een beetje in de verveling dus onder t genot van een drankje s wat gaan proberen
En dat werd een scotch egg.
Een ei omhuld met gehakt
Eerst m’n gehakt op smaak gebracht met een lekker mengsel van ui,knoflook,woeste saus,peper en zout en een scheutje tabasco

Hierna de eieren gekookt en in het gehakt gedaan
IMG_4944.jpeg

IMG_4945.jpeg

Daarna de bal door de bloem,ei mengsel en tenslotte door de kruiden paneer
IMG_4946.jpeg

De bbq voor indirecte hitte klaar gemaakt en aan de gang
Het eigenlijke recept zegt op 180 graden in de oven voor een half uur maar krijg de bbq niet echt hoger dan 160 graden dus de tijd een beetje aangepast naar naar drie kwartier,echter bleek het langer nodig te hebben en ben op 80 minuutjes uit gekomen maar aangezien er toch geen haast was……..
IMG_4949.jpeg
IMG_4951.jpeg
IMG_4952.jpeg

Super lekker geworden uiteindelijk,uiteraard met lekker bbq sausje er bij.
Klein minpuntje is dat op sommige plekken even teveel paneer zat en met het vrij komen van de sappen hier en daar wat papperig maar deed niets aan de smaak af👍

Hiet in Vlaanderen heet dat een vogelnestje, wel met meer gehakt omheen maar dat kan je zelf kiezen natuurlijk.

Kijk dit vind ik nou leuk.
Lekker out of the box een leuk gerecht maken. Heerlijk.
Ga ik ook eens mee aan de slag.
Zo herken ik het forum weer. Genieten van elkaars creaties ipv........

Kijk dit vind ik nou leuk.
Lekker out of the box een leuk gerecht maken. Heerlijk.
Ga ik ook eens mee aan de slag.
Zo herken ik het forum weer. Genieten van elkaars creaties ipv........
Dank je wel voor het compliment Peter 👍

Zien er goed uit. Hoezo lukte het niet om de bbq hoger te krijgen?

Zien er goed uit. Hoezo lukte het niet om de bbq hoger te krijgen?
Wat ik ook probeer het stopt bij ongeveer 160 graden,al met de schuiven wat geprobeerd enzzz maar helaas,maar of er nou nog meer kolen op moeten mischien?het is ook niet een kwaliteits bbq dus mischien daar het probleem?

Wat ik ook probeer het stopt bij ongeveer 160 graden,al met de schuiven wat geprobeerd enzzz maar helaas,maar of er nou nog meer kolen op moeten mischien?het is ook niet een kwaliteits bbq dus mischien daar het probleem?
Wat is je setting...foto?
Als alle schuifkes op4n staan en het wordt niet warmer ligt het vaak aan te weinig (goede) houtskool.

Ik heb idd alle schuiven open gehad voor een tijdje en dat scheelde precies 10 graden,ik heb gewone supermarkt houtskool.
Mischien toch eens een andere kwaliteit proberen ?

Dat is altijd lekker een vogelnestje😉
Eten wij geregeld vooral in de winter.
Zie ook mijn manier van bereiding.

het zou best aan de houtskool kunnen liggen. Kijk eens bij een Tuincentrum of Welkoop

Dat is altijd lekker een vogelnestje😉
Eten wij geregeld vooral in de winter.
Zie ook mijn manier van bereiding.
Ff je foto,s gekeken en zeker leuk,vooral dat je ze in pannetjes doet vind ik leuk om te zien

Heb vroeger ook zo een gelijkaardige bbq gehad, en dat bakje kan in principe max 2 kilogram kolen aan, althans in het model dat ik had. 3kg gaat nog, maar je kan niet zoveel stapelen en het is toch wel moeilijk om daar +225 graden in te krijgen en dit voor geruime tijd aan te houden.
Als je alles qua schuiven openzet zou dat toch moeten lukken en heb daar toen ook vanalles in geprobeerd, houtskool, briketten etc. En proberen je mandje op 1 plek goed te stapelen.

Maar dus nog nooit aan gedacht om dit te maken op een bbq en ook niet in de oven eigenlijk.

Heb vroeger ook zo een gelijkaardige bbq gehad, en dat bakje kan in principe max 2 kilogram kolen aan, althans in het model dat ik had. 3kg gaat nog, maar je kan niet zoveel stapelen en het is toch wel moeilijk om daar +225 graden in te krijgen en dit voor geruime tijd aan te houden.
Als je alles qua schuiven openzet zou dat toch moeten lukken en heb daar toen ook vanalles in geprobeerd, houtskool, briketten etc. En proberen je mandje op 1 plek goed te stapelen.

Maar dus nog nooit aan gedacht om dit te maken op een bbq en ook niet in de oven eigenlijk.
Zeker gaan doen,niet heel veel werk en toch heel leuk met mooi resultaat.
En zoals hier boven al door iemand gezegd is met bacon d’r om heen ook heel leuk.
Soort van grote moinkball dan met ei er in

Zie ik daar net op de vleesafdeling een tomahawk liggen,mooi donker rood enz met mooie marmering,maar vond 65 euro beetje aan de stevige kant 😳

Terug
Bovenaan Onderaan