BasBQ
Beef en Steak

Schweinehaxe

T

tokugawa

Gast
Paar weken geleden paar kilo haxe gekocht, € 2,50 p/kilo. Heb er gisteren 2 uit de vriezer gehaald en vandaag rustig op de Q (rond de 110 gr. C).
Ze liggen er nu al 5 uurtjes op, moet nog even denk ik

hier pas gerubt:
schweinehaxe001.jpg


Hier het Hulkinnetje langzaam op temperatuur laten komen (gaat toch altijd lekker vlotjes):
schweinehaxe002.jpg


Hulkinnetje op temeratuur, luchtschuiven wat knijpen:
schweinehaxe003.jpg


Schweinehaxen er op:
schweinehaxe004.jpg


Hier na een uurtje of 2,5 even temp gechecked:
schweinehaxe005.jpg
 
Dat wordt smikkelen Sander! En mooie foto's BTW
 
Ik hoop dat het smikkelen wordt Frits!  ;D

Enne ... die foto's .... ik heb m'n Nikon D300 maar eens gepakt ipv m'n Blackberry  :eek:
 
Moesten we nou speciaal een nieuw forum bouwen voordat je eindelijk je goede camera wilde pakken?!? ;)

Mooie foto's! Ben benieuwd wat je van die hieltjes vindt, ik denk dat ik ze zelf eerder zou roken en dan in de erwtensoep o.i.d. zou gebruiken.
 
noskos zei:
Moesten we nou speciaal een nieuw forum bouwen voordat je eindelijk je goede camera wilde pakken?!? ;)
Blijkbaar ;)
noskos zei:
Mooie foto's! Ben benieuwd wat je van die hieltjes vindt, ik denk dat ik ze zelf eerder zou roken en dan in de erwtensoep o.i.d. zou gebruiken.
Ohhh, ik zat er al aan te denken om lekkere cassavesoep er mee te maken ... kan ook als het niet bevalt om het zo te eten. Is de eerste keer, dus moet even experimenteren toch? :)
 
Oh, ok, je maakt er dus een halffabrikaat van, net wat ik ermee zou doen, zit niet te gek veel vlees aan en wat pezige stukjes volgens mij.... maar kan me vergissen.
 
Nee, geen halffabrikaat. Ik gaar hem helemaal en als het niet bevalt, dan ga ik met de rest die nog in de vriezer liggen soep mee maken .... jummie
 
Ik voel me haast schizofreen met die 2 forums lang elkaar....op het andere forum heb ik dus gereageerd in dit draadje! ben niet gek ofzo....
 
Zo, na 8 uur er opgelegen te hebben, heb ik de haxen er bij 80 gr. C af gehaald ... doordat ik helemaal leip werdt toen ik het vlees zo makkelijk uit elkaar kon trekken (leek haast wel op PP, alleen iets minder sappig), heb ik de laatste foto Out Of Focus geschoten, was TE enthousiast!! :D

schweinehaxe007.jpg


schweinehaxe008.jpg
 
zie op die eerste foto hoe het vlees is teruggetrokken van het bot en op de tweede foto zie je hoe mooi het van het bot af kwam!
 
Maar wel goed te eten zo? Omdat je zegt dat het droger is dan pulled pork.
 
noskos zei:
Maar wel goed te eten zo? Omdat je zegt dat het droger is dan pulled pork.

Het is zeker goed te eten, is iets steviger dan PP, maar toch nog wel zacht! Lekker met wat saus (heb hier SBR Honey&Chipotle open staan ;)
 
Lekker!!!!
 
Lekkere pootjes Toku.
 
Ik zit hier gewoon te watertanden
Mooi gedaan hoor en ook mooie foto's
 
Terug
Bovenaan Onderaan