BasBQ
Beef en Steak

Schoonmaken keramiek Joe II?

 
 

DRuw

Kooltjesharker
Berichten
168
Allereerst, als dit de verkeerde plek is,verplaats hem gerust!
Ik heb nu een jaar ongeveer m'n Joe Classic II en vind het een fantastisch ding.
Ik heb wel issues met m'n top vent maar ook daar komt een nieuwe voor binnenkort mbv garantie dus alsnog prima.
Nu komt er uit m'n top vent wel het een en ander aan vocht/vet/weetikveel en dit veroorzaakt een zwart spoor op mijn verder mooi rode ei...
Ik ben vast niet de enige met een niet-zwart ei dit dit issue heeft maar hoe kun je het verhelpen??
IMG_20201108_113416.jpg
IMG_20201108_113420.jpg

Alvast dank!!
 
Je kan het eens met groene zeep proberen. Dat heb ik hier ooit voorbij zien komen en het eitje zag er als nieuw uit.
 
Ik veeg die zwarte sporen meestal weg met een vochtig schoonmaakdoekje. Is gewoon vettigheid wat zich in de topvent verzamelt en er uit lekt.

Groeten van Robert
 
Ik haal en gebruik altijd deze. Even opspuiten, even wachten en boenen maar.

Wondermiddel, soms gebruik ik het met een pannenspons en het vuil is weg

Te koop in elke wibra winkel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit is dus niet slecht voor je keramiek?
 
Wat is er op tegen om gewoon een beetje warm water, afwasmiddel en een zachte borstel en of doek te pakken. Dat werkt toch ook gewoon? Het is aan de buitenkant niet ingebrand neem ik aan.
 
Helemaal met [mention]Robkrekel [/mention] eens en ook aan te raden.

Nee tot op heden zelf niks gemerkt, maar die dit echt in het uiterste geval.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Er zitten hele kleine cracks in die keramieke top laag en daar trekt het toch echt in volgens mij.
Ik ga het morgen reden proberen maar ben bang dat het simpelweg met warm water niet gaat werken....:(
 
Een beetje, als in vochtige doek. Je hoeft hem er niet gelijk in te verzuipen :p
 
Gewoon met de zachte kant van een schuursponsje en wat CIF, daarna met een sopje dreft en daarna met een zachte vezeldoek droogmaken.
Echt hardnekkige stukjes doe is zelfs voorzichtig met de ruwe kant van een schuursponsje.
Na verloop van tijd slaat er sowieso vet neer op het keramiek en dat is best hardnekkig. CIF is speciaal ontwikkeld voor sanitair (geglazuurd keramiek)
zonder te krassen.
Netherlands-cif-packshot-990x557_tcm1351-540053_w400.jpg
 
Er zitten hele kleine cracks in die keramieke top laag en daar trekt het toch echt in volgens mij.
Ik ga het morgen reden proberen maar ben bang dat het simpelweg met warm water niet gaat werken....:(

550x635.jpg


te bestellen bij oa Bol.com: hier klikken
 
Die zwarte streep kun je toch gewoon schoonmaken met een vochtig doekje of sponsje, eventueel met wat schoonmaakmiddel op het doekje
 
Ik haal en gebruik altijd deze. Even opspuiten, even wachten en boenen maar.

Wondermiddel, soms gebruik ik het met een pannenspons en het vuil is weg

Te koop in elke wibra winkel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ook goed om de velgen van je auto schoon te krijgen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan