Beef en Steak

Saté van tante Miho

Sabine

Kooltjesharker
Als er zoveel lekkerbekken zó enthousiast over zijn, dan moet het wel lekker zijn en natuurlijk wil je dat gerecht dan maken!

Gisteren de kippendijen gesneden en in de marinade gezet.
Vandaag de stokjes geregen en de Q aangestoken. Ondertussen noodles gekookt en aangemaakt met een lekkere saus.
Bij gebrek aan vooruitdenken en dus eigen gemaakte kimchi, doen we het met kimchi uit een pot…
Op 200 graden de saté indirect gebakken en daarna was het smullen.

Dankjewel tante Miho en Ewald voor het delen van dit recept; ze waren heerlijk!

IMG_8650.jpeg

IMG_8649.jpeg

IMG_8651.jpeg

Laatst bewerkt:
Lekker hoor!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Verrukkelijke bijdrage. Die saté moet ik ook nog eens maken. De noodles zien er ook heerlijk uit.

Super recept en wat een mooie plaatjes, heerlijk! 😋

Zien er heerlijk uit Sabine, tip voor de volgende keer. 10 min indirect en daarna direct afgrillen., dan wordt het velletje krokant. En dat verrijkt de smaak enorm. Maar ze zien er heel goed uit.
Heb het ook meteen in het recept aangepast. aan het spit met een spiezenhouder zijn ze ook fantastisch

Laatst bewerkt:
Zien er heerlijk uit Sabine, tip voor de volgende keer. 10 min indirect en daarna direct afgrillen., dan wordt het velletje krokant. En dat verrijkt de smaak enorm. Maar ze zien er heel goed uit.
Heb het ook meteen in het recept aangepast. aan het spit met een spiezenhouder zijn ze ook fantastisch
Ik heb een beetje gesmokkeld met kippendijfilet; ben niet handig met uitbenen en moest overdag werken 😉
Maar dus geen velletje… is het dan nog lekkerder om 10 indirect en dan afgrillen?

Die post met het spit heb ik gezien; zag er idd geweldig uit!

Maar dus geen velletje… is het dan nog lekkerder om 10 indirect en dan afgrillen?
Jazeker het velletje krijgt dan een crackling en een heerlijke roast smaak.
Zou je mij/ons je udon receptje willen geven?

@Ewald Ik heb de chilli garlic noodles van deze pagina gemaakt maar er wel wat tahin bijgestaan voor een wat verdieping in de smaak: https://kwokspots.com//?s=Noodles
Er staan nog wat andere leuke variaties bij.
Dankjewel. Leuke site met mooie eenvoudige noodle recepten.
Gisteren hebben wij de garlic miso noodles gegeten. Ipv. Suiker mirin gebruikt en een beetje chilivlokken (gochugaru) toegevoegd.
Mijn wederhelft houdt absoluut niet van pindakaas maar dat hele kleine beetje verrijkt de smaak enorm.
De knoflook hebben we eerst even gefruit om de scherpe randjes eraf te halen. Wij gebruiken doorgaans Europese knoflook en die is doorgaans veel sterker van smaak dan de Chinese.

Laatst bewerkt:
Sabine, bel volgende keer ff.
Dan kom ik helpen met proeven. :p
😜

Terug
Bovenaan Onderaan