Saté grillen kan je natuurlijk op alle barbecues. Maar wil je de authentieke dunne saté maken als het recept van @jokop (aanrader). Eén saté grill heeft niet een echt rooster maar gewoon een paar spijlen en is smal, zo vallen de stokjes mooi buiten de grill en verfikken ze niet.
Eén echte saté grill wel een leuk hebbedingetje.
Nu kan je op het internet er eentje kopen voor pakweg €72,50 maar bij sommige Toko’s verkopen ze ook saté grill’s, maar dan voor een euro of 16, de ‘el Cheapo’
Nu heb ik ze allebei en zal hier even een kleine vergelijking neerzetten.
De el Cheapo komt met een deksel, die je als asvanger onder de grill kan zetten
Bij de dure valt het rooster in de barbecue, bij de goedkope zijn het twee spijlen die scharnieren aan de zijkant.
Bij deze is het wat lastiger om ze in de gaten te stoppen als de grill vol met kolen zit.
Maar denk dat het eenvoudig is op te lossen door hem iets te buigen.
Het grill oppervlak is bij de El Cheapo 12 bij 40 cm en bij de dure 11 bij 36 cm.
De hoogte van de kolenbak is 5 cm bij de El Cheapo terwijl de dure 8,5 cm diep is.
Beide hebben lucht gaten aan de zijkant en onderkant
Het gewicht is wel aanzienlijk verschillend, el Cheapo weegt 700 gram en de dure 1530 gram.
El Cheapo is van RVS en de dure van gealuminiseerd ijzer.
Het zijn allebei fijne grills, waarbij de dure natuurlijk degelijker is, maar de El Cheapo is degelijk genoeg voor hetgeen hij moet doen.
Schoonmaken is bij beide heel makkelijk
Als je veel saté wil maken, zeg meer dan een kilo, dan is de dure makkelijker omdat daar meer houtskool in kan en dus langer brandt.
Maar bijvullen kan natuurlijk ook
Voor de prijs van een dure kan je vijf El Chespo’s kopen dat is een behoorlijk verschil. Maar aangezien ik de mijne waarschijnlijk overal mee naar toe ga nemen houd ik de dure en gaat de El Cheapo naar @mrooding.
Eén echte saté grill wel een leuk hebbedingetje.
Nu kan je op het internet er eentje kopen voor pakweg €72,50 maar bij sommige Toko’s verkopen ze ook saté grill’s, maar dan voor een euro of 16, de ‘el Cheapo’
Nu heb ik ze allebei en zal hier even een kleine vergelijking neerzetten.
De el Cheapo komt met een deksel, die je als asvanger onder de grill kan zetten
Bij de dure valt het rooster in de barbecue, bij de goedkope zijn het twee spijlen die scharnieren aan de zijkant.
Bij deze is het wat lastiger om ze in de gaten te stoppen als de grill vol met kolen zit.
Maar denk dat het eenvoudig is op te lossen door hem iets te buigen.
Het grill oppervlak is bij de El Cheapo 12 bij 40 cm en bij de dure 11 bij 36 cm.
De hoogte van de kolenbak is 5 cm bij de El Cheapo terwijl de dure 8,5 cm diep is.
Beide hebben lucht gaten aan de zijkant en onderkant
Het gewicht is wel aanzienlijk verschillend, el Cheapo weegt 700 gram en de dure 1530 gram.
El Cheapo is van RVS en de dure van gealuminiseerd ijzer.
Het zijn allebei fijne grills, waarbij de dure natuurlijk degelijker is, maar de El Cheapo is degelijk genoeg voor hetgeen hij moet doen.
Schoonmaken is bij beide heel makkelijk
Als je veel saté wil maken, zeg meer dan een kilo, dan is de dure makkelijker omdat daar meer houtskool in kan en dus langer brandt.
Maar bijvullen kan natuurlijk ook
Voor de prijs van een dure kan je vijf El Chespo’s kopen dat is een behoorlijk verschil. Maar aangezien ik de mijne waarschijnlijk overal mee naar toe ga nemen houd ik de dure en gaat de El Cheapo naar @mrooding.