BasBQ
Beef en Steak

Sambal saus Madam Jeanette (3 potjes) voor liefhebbers van extréém heet

 
 
 
 

Smoke-A-Holic

Stoker
Berichten
323
Sambalsaus.JPG


Voor de echte liefhebbers ;)

  • 17 madam jeanette gele pepers(130 gram)
  • 1 hele bol knoflook
  • 2 potjes zilver uitjes van 320 gram - van 1 pot het sap , van de andere pot het sap niet gebruiken
  • 3 eetlepels kokos bloesem suiker of gewoon suiker
  • 2 eetlepels zout
  • 2 cm verse gember
  • 1 eetlepel milde olijfolie

Alles in de blender mikken tot een fijne saus ..... klaar!

Extreem heet ... maar heel lekker! Op al je favorite BBQ meat :cool:


Sambalsaus.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me erg lekker en heet, bedankt voor het delen.
Aangepast aan de receptenregels, foto eerst
 
Mooie recept.
Zo hot hoeft het voor mij niet meer, maar laat het je smaken.
 
Mooie recept.
Zo hot hoeft het voor mij niet meer, maar laat het je smaken.
Ik ben nog steeds op zoek naar een milde bell pepper.
De smaak van Bell peppers (Habanero, Madam Jeanette) zijn (even de pittigheid/hitte weggelaten) zoveel lekkerder dan puntpepers (chili, spaanse peper) veel fruitiger alleen jammer dat ze zo ontiegelijk heet zijn.
 
Ik ben nog steeds op zoek naar een milde bell pepper.
De smaak van Bell peppers (Habanero, Madam Jeanette) zijn (even de pittigheid/hitte weggelaten) zoveel lekkerder dan puntpepers (chili, spaanse peper) veel fruitiger alleen jammer dat ze zo ontiegelijk heet zijn.
Probeer hier eens te kijken of er iets voor je is? Je kan ze makkelijk zelf planten in een bak thuis of in de tuin :)

 
Ik ben nog steeds op zoek naar een milde bell pepper.
De smaak van Bell peppers (Habanero, Madam Jeanette) zijn (even de pittigheid/hitte weggelaten) zoveel lekkerder dan puntpepers (chili, spaanse peper) veel fruitiger alleen jammer dat ze zo ontiegelijk heet zijn.
Hier hetzelfde hoor,sta in de hens met t eten van die krengen!
 
Ik ben nog steeds op zoek naar een milde bell pepper.
De smaak van Bell peppers (Habanero, Madam Jeanette) zijn (even de pittigheid/hitte weggelaten) zoveel lekkerder dan puntpepers (chili, spaanse peper) veel fruitiger alleen jammer dat ze zo ontiegelijk heet zijn.
Je zou kunnen kijken naar ancho of passilla pepers. Kleiner dan onze paprika maar ruim groter dan habanero en met een smakelijke pittige bite. In Nederland vooral gedroogd te koop maar zaden regelen moet wel lukken
 
Hoe lang zou dit houdbaar zijn?

Ik heb gisteren een hele batch gemaakt en geweckt, helaas ook alles weggegooid omdat wecken blijkbaar niet gaat.
Er bleef in mijn potjes een raar groen prutje over.
 
Hoe lang zou dit houdbaar zijn?

Ik heb gisteren een hele batch gemaakt en geweckt, helaas ook alles weggegooid omdat wecken blijkbaar niet gaat.
Er bleef in mijn potjes een raar groen prutje over.
Dat is vreemd? Ik maak altijd meteen 3 a 4 potten van wat hierboven staat en doe daar makkelijk twee maanden mee ... het zuur van de zilveruitjes werkt als een conserveringsmiddel en dus langer houdbaar.
 
Dat is vreemd? Ik maak altijd meteen 3 a 4 potten van wat hierboven staat en doe daar makkelijk twee maanden mee ... het zuur van de zilveruitjes werkt als een conserveringsmiddel en dus langer houdbaar.

Ik verwacht dat door het wecken (30 min koken in een pot) eea is veranderd.

Maar 2 maanden is lang genoeg, dan heb ik geen noodzaak meer om het te wecken.
 
Poging 2.

Nu niet geweckt maar gewoon zo in potjes gedaan.

65D71DF5-3DA0-45DD-B773-6504ABC5C9E8.jpeg
 
Dat ziet er precies uit zoals het moet zijn, ben benieuwd hoe je het vind smaken! 😋

Dat hij smaakte wist ik al, had van vorige week een klein beetje over wat ik afgelopen week al bij van alles heb gedaan. 😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan