BasBQ
Beef en Steak

RVS rooster Green Egg schoonhouden

Albert1979

Tondelzoeker
Berichten
4
Hebben jullie tips om het RVS rooster van de BGE goed schoon te krijgen? Hij ziet er na enkele maanden erg “geblakerd” uit en ik krijg ‘m met de BGE staalborstel niet mooi schoon
 
Ik pleur mijn roosters gewoon in t open vuur. Borstelen en klaar. Of je gaat een sessie pizza bakken met 300+ hatseflats vlammen met die handel
 
Ik heb eigenwijs out de box twee manieren.
Is het vet ( kip ,varken) weken met heet water in de afwas bak, dan met prilo of een oude afwasborstel afwassen.de brilo uitspoelen in een afsluit bakje weg zetten , bij hergebruik eerst weer met heet water afspoelen.dan verhitte op de Bbq.
Twee is het echt dik aan gebakken , op heet vuur en met een goede staalborstel van de bouwmarkt schuren.
De afwasborstel ontvetten met azijn of dasty.( geel) .
 
Ik los het het ook vaak op met pizza's bakken op 300+. Daarnaast kan ik het middenstuk van mijn rooster er los uit halen. Dan probeer ik dat alleen dat rooster vuil wprdt en die maak ik dan schoon mwt een stukje staalwol nadat deze in heet water heeft geweekt.
 
Geef je je rooster na iedere keer gebruiken wel een likje (plantaardige) olie? Want daar behoudt ie z’n mooie looks van
 
Geef je je rooster na iedere keer gebruiken wel een likje (plantaardige) olie? Want daar behoudt ie z’n mooie looks van
Na het schoonborstelen met een keukenpapier met zonnebloemolie? Lijkt me wel een goed idee voor RVS roosters.
 
Na het schoonborstelen met een keukenpapier met zonnebloemolie? Lijkt me wel een goed idee voor RVS roosters.
Je hebt gelijk. Niet goed gelezen idd, het gaat om RVS natuurlijk en niet om gietijzer.
 
Je hebt gelijk. Niet goed gelezen idd, het gaat om RVS natuurlijk en niet om gietijzer.
Het was niet sarcastisch bedoeld. Weet niet of ik zo overkwam. Maar ik vind het oprecht een goed idee om op die manier een beschermlaagje achter te laten. Ga dit eens testen.
 
Zelf ben ik ook van de schone roosters. Dat gaat het makkelijkst met een RVS pannenspons en een sopje.

IMG_9911.jpeg
 
Of zo, gebruik voor RVS roosters RVS borstels of messing borstels, koolstofstalen borstels en RVS roosters is een NO GO
Dit geldt voor alle merken roosters ;)
dsc_5767_zpsghjdp5nv-jpg.34350
 
Nachtje weken in water met een beetje ammoniak.
Daarna goed afspoelen en ze zijn bijna nieuw.
 
Of zo, gebruik voor RVS roosters RVS borstels of messing borstels, koolstofstalen borstels en RVS roosters is een NO GO
Dit geldt voor alle merken roosters ;)
dsc_5767_zpsghjdp5nv-jpg.34350
Dat is handig gedaan. Ook een vrij goedkope oplossing :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan