Beef en Steak

Rundsoorten restaurant

meinonA

Stoker
Hallo allemaal,
Morgen ga ik met vrienden naar een restaurant die meerdere soorten rund verkopen.
Ze beweren de hoogste prime dry aged vleeskwaliteit te hebben.......
Dit zijn de soorten die ze verkopen: Chianina, Charolais, Podolica, Buffel, Longhorn, Bison, Limousine, Wagyû, Aberdeen Angus, Hereford, Angus Black Angus, Marchigiana, Simmentaler, Kôbe Rund, Txogitxu.
(Gekopieerd van de kaart)

Wat adviseren jullie om te bestellen? Het hoeft geen Kobe of Wagyu te zijn, maar het moet wel iets zijn waar je hoogstwaarschijnlijk nog een keer aan terugdenkt.
Je mag ook iets adviseren door waar het rundsoort vandaan komt. Bijvoorbeeld, als je een redelijk lokaal stuk rund zoekt uit Zwitserland/Europa komt dat Simmentaler een goed stuk is.

Alvast bedankt voor jullie ideeën hierover. Ik ben benieuwd wat jullie adviseren.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Naar welk restaurant gaan jullie?

Heb er al een aantal van die lijst gegeten oa Chianina, Charolais, Limousine, Wagyu, Aberdeen Angus, Hereford, Black Angus, Simmentaler

En ik denk, als het goed bereid is kun je geen slechte keuze maken.

Persoonlijk zou ik gaan naar een soort dat je niet kent/geproefd hebt

Laatst bewerkt:
Naar welk restaurant gaan jullie?

Heb er al een aantal van die lijst gegeten oa Chianina, Charolais, Limousine, Wagyu, Aberdeen Angus, Hereford, Black Angus, Simmentaler

En ik denk, als het goed bereid is kun je geen slechte keuze maken.

Persoonlijk zou ik gaan naar een soort dat je niet kent/geproefd hebt
Toro Grosso Maagdenburg Duitsland

Ik zou aan de ober de volgende vraag stellen:
Wat adviseren jullie om te bestellen? Het hoeft geen Kobe of Wagyu te zijn, maar het moet wel iets zijn waar je hoogstwaarschijnlijk nog een keer aan terugdenkt.

Als je 1000 verschillende soorten koe op je kaart zet, dan moet je ook weten wat t verschil is. Kunnen zij je dat niet vertellen, ga ik er vanuit dat t ook niet zo nauw komt.

Ik zou aan de ober de volgende vraag stellen:

Als je 1000 verschillende soorten koe op je kaart zet, dan moet je ook weten wat t verschil is. Kunnen zij je dat niet vertellen, ga ik er vanuit dat t ook niet zo nauw komt.
Dat is waar, maar omdat ik het meeste de BBQer ben van degene waar ik mee uit eten ben vragen ze het mij eerst. En mijn kennis gaat niet verder als Kobe, Wagyu, Hereford en en Angus (alle 4)

Dat is waar, maar omdat ik het meeste de BBQer ben van degene waar ik mee uit eten ben vragen ze het mij eerst. En mijn kennis gaat niet verder als Kobe, Wagyu, Hereford en en Angus (alle 4)

Niks om je voor te schamen.

Dan zullen ze het verschil niet zeker proeven :p

Ik vind dat sowieso altijd wel leuk, beetje testen van de bedienden. Werk zelf al een goede 25 jaar in de horeca (restaurant/kroeg) en vindt het nog steeds leuk om mensen een leuke avond/nacht te bezorgen. Als men aan mij vraagt waar ik van hou qua eten of wijn laat ik mij graag verrassen als klant.
Andersom kan ik wel zeggen dat ik bepaalde smaken en voorkeuren goed kan overbrengen en als men dan na afloop een heerlijke avond heeft gehad ben ik ook blij.

Terug
Bovenaan Onderaan