BasBQ
Beef en Steak

Rub maken (enkel foto's)

 
 
 
 
 
 

Bidle

Gemarineerd
Berichten
1.993
Heb een overvolle kast met rubs dus je pakt snel een "voorverpakte"!!
Moet echt meer zelf gaan doen!! :-$
 
Mooie foto's. Jammer dat je exif info leeg is, ik had graag even je lens info en je settings bekeken ;)

Ik heb maar 1 kant en klare rub en voor de rest heb ik een enorme mand met kruidenpotjes en die meng ik altijd voor een sessie tot een rub. Vaak voor mijn eigen fotodag boek maak ik er ook een foto van, hoort er een beetje bij toch zo'n ongemengd foto-tje?

20130913-_MG_9697.jpg
 
Mooie foto's hoor.

Ik heb nu een aantal kant en klare rubs. Echter zijn deze aan de pittige kant en vinden mijn wederhelft en dochter dat soms minder prettig. (Ben wel een royale strooier.)

Ik heb al eerder rubs gemaakt die in de smaak vielen. Ik moet daar maar weer eens mee gaan beginnen.
 
Tot nu toe gebruik ik enkel door anderen bedachte rubs.
Ik hoop in de toekomst wel zelf m'n eigen mengsels te maken.  :)
 
Heb je jouw rubs ook bij de recepten gezet????
 
Ik maak mijn rubs meestal zelf, heb wel commerci?le, maar voorkeur gaat uit naar zelfgemaakt.
 
Hier beide.. Zowel zelf gemaakt als uit de kast... Heb laatst twee extra plankjes moeten maken in mijn kruide kast.. T paste niet meer..

Die potjes waar je kruide in zitten zien er ook wel handig uit Bidle.... Waar heb je die op de kop getikt..?
 
vogels zei:
Hier beide.. Zowel zelf gemaakt als uit de kast... Heb laatst twee extra plankjes moeten maken in mijn kruide kast.. T paste niet meer..

Die potjes waar je kruide in zitten zien er ook wel handig uit Bidle.... Waar heb je die op de kop getikt..?

Dat zijn potjes van weber, voor de peper en zoutmolens.
 
Mike v R zei:
vogels zei:
Hier beide.. Zowel zelf gemaakt als uit de kast... Heb laatst twee extra plankjes moeten maken in mijn kruide kast.. T paste niet meer..

Die potjes waar je kruide in zitten zien er ook wel handig uit Bidle.... Waar heb je die op de kop getikt..?

Dat zijn potjes van weber, voor de peper en zoutmolens.


Bijna, ze zijn voor kruiden. Als je zoekt op kruidenmolens kom je ze tegen. De peper en zout molens zijn van geheel zwart/rood/roestvrij staal.

Je kunt deze kopen in verschillende sets:

1. losse kruidenmolen
2. kruidenmolen met 2 extra potjes
3. drie losse potjes
 
Mooie foto's van gezellige potjes!
Niets zo fijn als de geur van een nieuwe, zelfgemaakte rub. Ik maak ze zo af en toe ook zelf, maar het kan ook zomaar gebeuren dat ik een kant- en klaar product over mijn vlees, vis of groenten sta te strooien. Veel commerci?le producten vind ik prima van geur en smaak. Zeker die producten waar je nog zelf het zout bij kunt doen, zoals die kruidenlijn die Jonnie Boer samen met Euroma op de markt heeft gebracht.
Gelukkig zit ik vlak onder de rook van Rotterdam, dus wij hebben vlakbij een fabeltastisch mooie marokkaanse supermarkt die allerhande kruiden verkopen voor hele prettige prijzen. (Kan zomaar 5 keer goedkoper zijn dan bij AH en ze hebben een zeer uitgebreid assortiment).

Wat mij betreft mag je de receptjes voor je rubs ook gewoon delen hier hoor. Plaatjes zijn prachtig, maar recepten vind ik nog veel leuker ;)
 
Vandaag een nieuwe rub gemaakt.
Nadat is hem klaar had vond ik hem zo goed dat ik nog een portie erbij heb gemaakt met wat minder zout
Resultaat was 3 cups (kan ik weer even vooruit)


y8ejere2.jpg

ybety9yp.jpg

u2u8e9um.jpg


 
Zouden jullie de recepten van deze fantastische creaties in de recepten rubriek willen plaatsen (sausen, rubs en marinades). Ik denk dat dit een handig handvat kan zijn voor een ieder die zelf eens aan de slag wil gaan maar niet zo bedreven is in het zelf in elkaar knutselen van een goede rub. Al dan niet voorzien van smaakbeleving, en waar voor je ze gebruikt e.d zou dit een waardevolle aanvulling kunnen zijn op de bestaande rubs die veelal gebruikt worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan