Beef en Steak

Rotisserie test

Laurens

Pitmaster
Van mijn BBQ maat @Bram zijn rotisserie geleend om dit eens te testen.
Conclusie: het is geen noodzakelijke accessoire, maar wel een hele leuke 😎

Donderdag de klassieke spit bereiding, een kippetje. Aardappeltjes er onder en een maïskolfje er bij.

C588EC1F-8C9F-4B90-B698-D206FD854B2E.gif
97A80D72-E273-46AF-B7B2-D1F26820AB6A.jpeg
38A21507-A8A1-4EF0-8898-47349FD501C9.jpeg

En vrijdag gyros gemaakt. Lekker op een broodje met sla en zelfgemaakte tzaziki.

77E1099A-07C2-4BF4-A74F-05FE265CABBE.jpeg

21599DB3-F061-4082-8EBD-70FE3515C6CE.jpeg
CBF1311C-56FC-4CC9-B810-94751DDD7498.jpeg
43543486-4423-4220-8E0D-89CC720C2A7E.jpeg
83E2B993-FBE8-4E9C-AAAA-1F188B7B4408.jpeg

Nondeju die Bram kan je hebben als vriend zie ik al weer. Ziet er schitterend uit, die kip boven de aardappeltjes, man.. Water loopt me in de mond

Neem aan dat @Bram voldoende mee heeft kunnen proeven

Toch wel een leuk hebbeding zo'n spit .😃

Ik vind de kip maar vooral picanha zo veel lekkerder van het spit. Geen noodzaak maar ja genieten is het wel! Die giros ziet er ook heerlijk uit.

dat ziet eruit als een prima test!

Er staat een type fout in je 2e zin @Laurens. Je moet het woord "geen" even verwijderen.
Man, die aardappelen en die shoarma, das toch goud.

PS, dure lekbakjes wan weber. Kijk eens bij die mooie grote action bij jullie.
Of zelf een "bakje" van aluminiumfolie vouwen. Randjes oprollen en klaar

Die broer van mij is nog geen verkeerde ook.
Ik neem aan dat de penningmeester thuis nu ook overtuigd is? 😜

Ziet er goed uit Laurence. Heb je netjes gedaan zo. Aardappels onder de kip is goud. En de gyros ziet er ook al zo fantastisch uit. Mooi dat je zo een spitje kan proberen toch. Zo te zien heb je er veel plezier aan gehad. Dat is TOP

Er staat een type fout in je 2e zin @Laurens. Je moet het woord "geen" even verwijderen.
Man, die aardappelen en die shoarma, das toch goud.

PS, dure lekbakjes wan weber. Kijk eens bij die mooie grote action bij jullie.
Of zelf een "bakje" van aluminiumfolie vouwen. Randjes oprollen en klaar
Haha oké, misschien heb je wel een beetje gelijk. Maar er zijn wel accessoires die ik vaker gebruik en essentiëler vind. Maar als je die al hebt, moet je toch iets te wensen houden 😋

Die lekbakjes staan al jaren in de kast, heb ze ooit eens gekregen. Gebruik meestal gewoon een schaal met een alu folietje erover.

Ziet er goed uit Laurence. Heb je netjes gedaan zo. Aardappels onder de kip is goud. En de gyros ziet er ook al zo fantastisch uit. Mooi dat je zo een spitje kan proberen toch. Zo te zien heb je er veel plezier aan gehad. Dat is TOP
Zeker, ga hem sowieso in huis halen. Dit is gewoon goud. Nogmaals bedankt!

Zien er lekkere gerechten uit.
De foto's zijn waar promotiemateriaal om diegenen die nog geen rotisserie in het bezit hebben, te overtuigen.
Rotisserie kip heeft hier de voorkeur over beercan chicken. Gyros van procureur of kipdijfilet passeren hier ook regelmatig.
Laatst deed ik een rack ribben op het spit, een variatie op de easterwood methode (temperatuur en bereidingsduur lopen ongeveer gelijk) en het leverde heerlijke ribben op.
Ben nu aan het broeden op een andere bereiding op de rotisserie, maar aangezien ik sinds vorige week weer meer op kantoor wordt verwacht, nog geen tijd gevonden om het plan tot uitvoer te brengen.

Ik ben ook om😅,
Heb al een spit via mp gekocht voor €15 en ga zelf een ring voor de kamado en wga maken 😁.
Binnenkort wel te zien hoe ik het heb gedaan in topic DIY

Terug
Bovenaan Onderaan