BasBQ
Beef en Steak

ROKEN, DROGEN EN PEKELEN - Dick & James Strawbridge

 
 
 

vogels

Pitmaster
Berichten
854
vuurenrook_Drogenrokenpekelenkookwinkelbiancabonte470x4701.jpg


Titel: ROKEN, DROGEN EN PEKELEN
Auteur: Dick & James Strawbridge
ISBN: 9789059564619
Taal: Nederlands
Aantal blz: 176
Waar te koop: bol.com
Prijs in ?: 16,95
Bespreking:

Ik heb het boek zelf niet, maar denk er over na om het aan te schaffen.. Dus mijn vraag luid; heeft iemand ervaring met dit boek?

Ik wil een goed boek dat de basis van pekelen, drogen en roken uit legt en natuurlijk met lekkere recepten. Als jullie een ander boek aan kunnen bevelen is dat ook welkom natuurlijk..

Alvast bedankt.

P.s.
Wat me opvalt in het inkijk exemplaar is dat er gepekeld wordt met gewoon zout, terwijl ik hier vaak zout met nitriet terug zie komen.. Is daar nog een goede reden voor?
 
Ik heb 'm  :D
Leuk boek, leest vlot.
Ik heb er nog niets uit gemaakt, eigenlijk omdat ik ook met dezelfde vraag zit als jij  :-/
Alles gaat inderdaad met gewoon zout, niks geen coloroso, nitrietzout en dergelijke. . . . .
 
Ik heb roken, drogen en pekelen niet meer opengeslagen sinds ik het boek Charcuterie heb.
Dat is voor mij de gids geworden.
Maar volgens mij alleen in het Engels verkrijgbaar.


51gO0bcPi8L._SX258_BO1,204,203,200_.jpg
 
Ik ben nieuw op dit gebied maar heb gisteren het e-boek The new charcuterie cookbook gedownload van Jamie Bissonnette. Ben dus net begonnen maar onwijs enthousiast.
 
Ik heb dit boek. Prima aanschaf, maar dat ik het had uitgeleend aan mijn ouders nooit meer terug gezien.  :-O

Ga nu Charcuterie maar eens aanschaffen, thnx voor de tip.
 
Mosseltje zei:
Ik heb roken, drogen en pekelen niet meer opengeslagen sinds ik het boek Charcuterie heb.
Dat is voor mij de gids geworden.
Maar volgens mij alleen in het Engels verkrijgbaar.

Wordt hierin het pekelen en drogen goed uitgelegd? En zijn het bruikbare recepten, of vooral veel worst? Ik wil namelijk meer gebruik gaan maken van mij WSM om lekkere stukken vlees en vis en misschien kaas te roken.. De stap naar worst maken volgt wellicht in d toekomst nog
 
vind ook het boek "Over rook" hier nergens terug op de site.

Iemand daar ervaring mee
 
vogels zei:
vind ook het boek "Over rook" hier nergens terug op de site.

Iemand daar ervaring mee

Kan ik kort over zijn: MUST HAVE al is het alleen al om de leuke manier van schrijven van Meneer Wateetons. Het is een leuk naslagwerk en zeker voor wat DIY oplossingen zeker de moeite waard. Net als zijn boek 'Over worst'...............
 
Over Rook heb ik nu net in huis en pas begonnen met lezen, erg leuk en vermakelijk... als de rest zo leuk is als zijn Worst boek (en waarom zou dat niet zo zijn) dan is dit weer een must-have. Voor mij zijn die boeken een beetje voorpret, napret en tussendoor pret... heerlijk!
 
Nou heb men kerstgeschenken weer goed ingezet... Bol.com bon naar "over rook" en de nog gevonden iTunes kaarten naar "charcuterie"... Dat wordt weer lees en proef plezier... Dank voor jullie bijdragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan