BasBQ
Beef en Steak

Roadtrip naar US supermarkten in BeNeLux

 
 
 
 

Big-T

Gemarineerd
Berichten
2.093
Gisteren hebben wij de auto gepakt naar diverse supermarkten waar ze US products verkopen. Een leuk ritje langs Amstelveen, Wassenaar en Antwerpen. Dit zijn de enige drie plaatsen waar bij mijn weten supermarkten zijn met US products. Hierbij een korte review

Kingsalmarkt te Amstelveen (http://www.kingsalmarkt.nl/en/)
Kingsalmarkt in Amstelveen is eigenlijk niet zozeer een Amerikaanse supermarkt, maar meer een delicatessensupermarkt. Ze hebben veel exclusieve dingen, maar je kunt er ook gewoon je dagelijkse boodschappen doen. Er zit een eigen bakkerij en slagerij in. De opzet van de supermarkt is erg leuk en speels. Qua assortiment is het ontzettend groot, al viel ons het Amerikaanse assortiment erg tegen. Naast Amerikaanse producten ook veel producten uit GB. Het viel mij op dat deze supermarkt ontzettend duur is. Neem de slager bijvoorbeeld. Hier kun je de Black Angus Burgers kopen die gelijk is aan de Angus burgers van Beef en Steak. Bij B&S betaal je voor 340 gram EUR 5,99. Bij Kingalmarkt betaal je EUR 2,40 per 100 gram. Ook het Kosjer Salt dat ik bij Grare voor EUR 1,50 heb gekocht, kostte bij hun EUR 3,60.
Het was goed te bereiken en parkeren (gratis) op zaterdag was geen probleem.
Als het gaat om het assortiment voor BBQ viel mij dit ook erg tegen. Naast liquid smoke (wat ik toch niet gebruik), SBR, JD en Weber sauzen was er op de gebruikelijke syrop dingen na niks nieuws te bekennen.
Conclusie: Leuke supermarkt, erg duur, beperkt Amerikaans assortiment.

Kelly's Expat Shopping te Wassenaar (http://www.kellys-expat-shopping.eu)
Kelly's heeft twee vestigingen: in Den Haag en Wassenaar. Wassenaar is de grootste vestiging dus daar zijn we naar toe gegaan. De Winkel is ongeveer 10 x 5 meter. Hier hebben ze ongeveer 40% Amerikaanse producten en 40% GB producten. Overige 20% zijn producten uit overige regio's zoals Australie. Assortiment is stukken groter dan Kingsalmarkt. Ook de prijzen zijn stukken acceptabeler. Neem een reep Butterfinger (all time favourite). Kingsalmarkt kostte deze EUR 1,60 bij Kelly's EUR 1,30. Dat is nogal een verschil op zo een klein bedrag. Ook hier was het parkeren (gratis) geen probleem, al heb je wel een ouderwetse tijdschijf nodig.
Met betrekking tot BBQ assortiment viel me het ook hier wat tegen. Er was wel iets meer keuze aan sauzen en ze hadden ook wat kruiden staan. Deze kun je echter ook in elke NL supermarkt kopen.
Conclusie: leuker danKingsalmarkt, ook de prijzen zijn wat realistischer

Grare te Antwerpen (http://www.theamericanfoodstore.com/)
Hier waren wij al een aantal keren geweest, mede omdat deze voor ons het dichtste bij is (vanuit Breda) De winkel is klein van opzet, naar schatting 5 x 5 meter en staat helemaal volgebouwd. Assortiment is 100% Amerikaans. Dit is zonder twijfel de supermarkt met het grootste US assortiment. Daarnaast wisselt het assortiment ook nog wel eens. Hier heb je leuke Amerikaanse producten die je ook bij BBQ kunt gebruiken. Ze hebben het grootste assortiment aan sauzen. Ook dingen als Garlic Salt, Kosjer Salt, Molasses, Grainsyrop kun je hier krijgen. Ze hebben zelfs Kingsford Charcoal. Naast eten hebben ze ook spullen als Ziplocks, Aluminium foil, etc. Alles wordt door hen zelf ge?mporteerd. Parkeren is hier gratis, maar kan als het druk is wat moeilijk zijn. Bereikbaarheid is daarentegen prima.
Conclusie: Al met al de leukste van de 3. Dit heeft te maken met het grote US assortiment. Dan hebben wij het nog niet gehad over de vriendelijkheid van de eigenaar. Je kunt hier overigens ook pinnen met een NL kaart.


Grare blijft onze favouriet. Heb jij nog een adres? Wij gaan er wel naar toe! :)
 
leuk dagje uit geweest, ik wist niet eens dat er in Wassenaar ook een amerikaanse winkel zat, dat is bij mij om de hoek, zal er eens gaan kijken.
Bedankt voor het delen
 
Leuk en informatief verslag! Dank je wel!!
 
Leuk verslag :) in het centrum van Utrecht zit volgens mij ook een winkel met USA producten.
 
Amsterdam ook trouwens. En Tjin's toko heeft ook nog een gevarieerd assortiment.
 
wat zijn de namen of adressen dan? :D
 
Pfft, die in Amsterdam weet ik de naam niet van. Zit tussen het Leidseplein en de Bloemenmarkt.

Tjin's toko zit in een zijstraat van de Albert Cuypmarkt.
Eerste van der Helstraat 64

Hebben heel veel Mexicaans spul en verder Aunt Jemima, Duncan mixen etc.
 
Die andere is Eichholz, zit in de Leidsestraat 48 te 020.
 
Van Amstelveen wist ik het al dus de andere twee kunnen we gewoon heen?
 
riona zei:
Van Amstelveen wist ik het al dus de andere twee kunnen we gewoon heen?
Ron, niet om het een of ander, maar het winkeltje in Antwerpen is denk ik voor jou niet te betreden met je wagentje. Het is heel klein, met smalle paden.
 
Dominique zei:
riona zei:
Van Amstelveen wist ik het al dus de andere twee kunnen we gewoon heen?
Ron, niet om het een of ander, maar het winkeltje in Antwerpen is denk ik voor jou niet te betreden met je wagentje. Het is heel klein, met smalle paden.

Die in Wassenaar wel hoor, heeft lekker brede paden. Antwerpen is inderdaad heeeeeeel smal!
 
Heel leuk verslag, bedankt :)

Ik heb nog een misschien...

Food Village op Schiphol: bijna een echt supermarkt en met bijzonder veel verschillende producten van alle landen/regios. Dus de puur USA keuze zijn misschien minder maar toch interessante, voornamelijk voor sauzen/drank. Ietsje aan de dure kant? Om te proberen.

De 2 dat Noskos geeft in Amsterdam ken ik goed:

Tijn's is echt leuk maar super klein, leuk Mex, Tex-Mex en USA sauzen plus als je daar gat dan moet je een van de pistoletje met kip proberen: een van de beste street food van Amsterdam!

Eichholz vind ik simpelweg niet goed: echt een tourist winkel, toch gelimiteerd keuze (heeft/kent niet eens Cholula saus!@#@*$^_) en niet sympatiek in het algemeen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan