Beef en Steak

Ribs

• Onderwerp starter Onderwerp starter Big-T
  • Startdatum Startdatum

Big-T

Gemarineerd
Omdat ik de WSM toch al aan had voor het spek, meteen paar ribjes erop gegooid. Ik had van de week een witte doos van de makro meegenomen. Het waren de tonnies (wide cut). Ik hoorde verschillende verhalen over deze ribben dus wilde ze zelf uitproberen. Voor 4 euro de kilo waren mijn verwachtingen niet heel hoog gespannen...

Vanochtend laten ontdooien
foto1-1-5.jpg

Membraan verwijderd. Het waren geen shiners, maar het vleesch lag er ook geen centimeters op:
foto2-1-5.jpg

Gerubt met Plowboys en glaze van honing & SBR's. heb ze 1,5 - 1,5 - 1 erop gedaan. Resultaat:
foto1-11.jpg

Rookringetje:
foto2-11.jpg

Conclusie: Voor EUR 4,00 de kilo vond ik dit absoluut niet verkeerd. Ik had voor 2 personen beetje veel gemaakt, rest gaat morgen mee voor de liefhebber ;)

Tja waar kan je nu nog wel terrecht voor mooie ribbels ?

(ik vond de iberico ribs die ik vorige week gemaakt heb, en bij B&S vandaan kwamen ook kwalitatief gezien erg tegenvallen, deze was zeker niet beter als die van de Makro)  :(

Maar toch zien ze er lekker uit Big-T

Mac

Zien er lekker uit en inderdaad, prijs-kwaliteit verhouding is niet verkeerd.

Welke ribs bij de Makro moet je meenemen dan? Heb deze al een keer gehad, niet verkeerd maar nadeel was dat ze niet apart verpakt waren. Die in de blauwe doos hen ik een keer eerder gehad en bevielen prima, deze heb ik nu weer maar zijn erg klein en mager.

Ik krijg er toch trek van hoor!

Deze zijn 50% goedkoper dan de blauwe doos. Die zijn dacht ik 6 per kilo. Verpakking van Tonnie's is niet optimaal maar voor 4 euro kun je niet alles hebben!

Ik wil ze morgen wel even nauwkeurig onderzoeken ::)

is blijkbaar erg moeilijk tegenwoordig om goede en lekkere betaalbare ribs te vinden.
maar we zijn met veel hier, dus moet het lukken om goede betaalbare ribs te vinden, toch?

Leo zei:
is blijkbaar erg moeilijk tegenwoordig om goede en lekkere betaalbare ribs te vinden.
maar we zijn met veel hier, dus moet het lukken om goede betaalbare ribs te vinden, toch?

toch vallen deze voor eur 4 de kilo niet tegen! ging eerst altijd naar de keurslager, goede kwaliteit met veel vleesch. maar daar betaal je ook voor!

ik bestel altijd ribben bij www.meerdanvlees.nl  heb je mooie ribben met veel vlees  voor 5,20 euro per rib.
worden vacuum verpakt.  en je kunt ze ook per stuk laten verpakken  en kost niks meer

die site kende ik nog niet... eens kijken wat voor vlees ze daar allemaal hebben :)

Ze zien er mooi uit maar waren ze niet een beetje stug?

nee niet stug 

ik krijg alleen maar complimenten  als  mijn gasten ze hebben geproeft.

het ziet er prima uit in ieder geval. en dat voor 4euro de kilo!

Terug
Bovenaan Onderaan