BasBQ
Beef en Steak

Ribs

 
 
 

riona

Gemarineerd
Berichten
1.913
Een doos van die goedkope ribs bij de Makro gekocht dus niet die blauwe doos.
En voor de eerste keer kruidenmix gekocht kant en klaar.
059ch.jpg

Op de WSM met de borden houder van IKEA.
074xj.jpg

Nu gaat ze igepakt worden met de appelsap.
075ieo.jpg

Even de mob saus er over .
077jq.jpg

Ze zijn klaar.
078lc.jpg


Maar ik moet eerlijk zeggen de kruidenmix was lekker maar het vlees vond ik niet lekker een beetje vettige smaak.
Dat matje heb ik bij de zuider buren van daan en het scheelt een stuk met het rooster schoonmaken matje in de afwasmachine.
 
Als je je ribjes low en slow doet dan loopt een hoop van het vet er af, net als bij pulled pork. Vreemd dat die van jou vettig smaakte, zou het aan de marinade kunnen liggen? Ik ken hem verder niet en heb geen idee wat voor kruiden er in zitten of in welke hoek qua smaak ik het moet zoeken.
 
Ziet er wel lekker uit, jammer dat het je niet echt smaakte :(
 
noskos zei:
Als je je ribjes low en slow doet dan loopt een hoop van het vet er af, net als bij pulled pork. Vreemd dat die van jou vettig smaakte, zou het aan de marinade kunnen liggen? Ik kan hem verder niet en heb geen idee wat voor kruiden er in zitten of in welke hoek qua smaak ik het moet zoeken.
[/quote
De smaak was zoetig pikant niet scherp maar wel lekker het was net of het vlees in een vetlaag gelegen had volgens mij lag het aan het vlees hou helemaal niet van vet maar een goed gegrilde speklap of uit gebakken vetspek vind ik wel lekker.
 
Balen dat het niet zo lekker was, denk niet dat het aan de ribbetjes ligt. De witte dozen zijn vooral vervelend omdat ze vaak heel klein ribben in die doos stoppen en niet appart verpakt zijn.
 
riona zei:
Dat matje heb ik bij de zuider buren van daan en het scheelt een stuk met het rooster schoonmaken matje in de afwasmachine.
Ik zag zo'n soort matje overigens ook liggen bij de intratuin (amersfoort). Vergeten te kijken hoe duur het was
 
Jammer dat het niet smaakte... Dat heb je wel eens... Volgende keer andere receptuur en weer vol goede moed aan de gang :) Matjes zijn ook te koop bij Makro trouwens, hoewel ik er toch bij wil zeggen dat ik altijd een beetje huiverig ben voor dit soort attributen.
 
riesbruins zei:
riona zei:
Dat matje heb ik bij de zuider buren van daan en het scheelt een stuk met het rooster schoonmaken matje in de afwasmachine.
Ik zag zo'n soort matje overigens ook liggen bij de intratuin (amersfoort). Vergeten te kijken hoe duur het was

ik heb ze gekocht bij de praxis, ze hebben ronde van 52 cm en rechthoekige matjes waren iets van 6 en 8 euro ofzo...
 
Kan het zijn dat er in je marinade een bindmiddel zat, dat gebeurd wel meer bij die kant en klare marinades. Als je dan het vlees "cremeert" blijft het toch nog enigzins sappig. Bij low en slow houd het echter ook vet vast en smelt je het minder weg. Zou een oorzaak kunnen zijn. Misschien staat er bij de ingredienten fosfaat?
 
Bert zei:
Kan het zijn dat er in je marinade een bindmiddel zat, dat gebeurd wel meer bij die kant en klare marinades. Als je dan het vlees "cremeert" blijft het toch nog enigzins sappig. Bij low en slow houd het echter ook vet vast en smelt je het minder weg. Zou een oorzaak kunnen zijn. Misschien staat er bij de ingredienten fosfaat?
Het was een zakje met poeder heb het zelf met olie aan gemaakt en weet niet meer wat er op stond.
 
@ Bert, kun je hier iets mee?


Voedingswaarde per 100g droog product:
Energie 1400 kJ (330 kcal)
Eiwitten 11 g
Koolhydraten 60 g
waarvan suikers 34 g
Vet 5 g
waarvan verzadigd 0,7 g
Voedingsvezel 6 g
Natrium 3,6 g

Ingrediënten
Maltodextrine, suiker, tomaat, knoflook, gistextract, ui, paprikapoeder, sojasaus (maltodextrine, zout, sojaboon, tarwe), zout, chilipoeder, plantaardige olie, zwarte peper, garrnaal, citroensap, papaja-extract.

Ik heb even de ingredienten van de site gecopieerd.
 
Dominique zei:
@ Bert, kun je hier iets mee?


Voedingswaarde per 100g droog product:
Energie 1400 kJ (330 kcal)
Eiwitten 11 g
Koolhydraten 60 g
waarvan suikers 34 g
Vet 5 g
waarvan verzadigd 0,7 g
Voedingsvezel 6 g
Natrium 3,6 g

Ingrediënten
Maltodextrine, suiker, tomaat, knoflook, gistextract, ui, paprikapoeder, sojasaus (maltodextrine, zout, sojaboon, tarwe), zout, chilipoeder, plantaardige olie, zwarte peper, garrnaal, citroensap, papaja-extract.

Ik heb even de ingredienten van de site gecopieerd.

Ik zie er geen direkte binders bij staan. Toch ben ik altijd weer verbaasd wat er in zit. Maltodextrine bijvoorbeeld is een hoogwaardig koolhydraat wat veel gebruikt wordt in sportdrank. Wat moet dat in marinade? Van gistextract en garnaal kun je je hetzelfde afvragen.
Kan me voorstellen dat je het in natte marinade nodig hebt maar in droge vorm?? Ik krijg vaak de indruk dat er veel aan toegevoegd wordt om de hoeveelheid te vergroten met goedkope grondstoffen.
 
Garnaal misschien in de vorm van trassi (poeder)?
 
Ik verwacht dat gistextract en garnaal smaakgevers zijn.
Mogelijk is maltodextrine gebruikt als toevoeging om de smaakgevers mooi te kunnen sproeidrogen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan