Beef en Steak

Ribs op de 47cm

Snellius85

Vuurmaker
Tijd voor ribs!

Ingerubt met de piggy mix van Jord en ga ook zijn glaze gebruiken. Het zijn vrij dikke ribs dus ga voor de 3-2-1. Temp was mooi 110 stabiel bij het opwarmen.

Wordt vervolgd...
87fabc433933e6b36d0d49d2b74a5ba3.jpg
6d8b3a3c43d67b9c5a5de8cb796bbad8.jpg
c4d84d9681aef8b7290b6813de93206b.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Was even de lekbak vergeten te vullen met gekookt water :o.  Het loopt verder stabiel.
8cac7fff349cec6f459a2d5f99ac7aa6.jpg

Gaat helemaal goed komen. Benieuwd naar het resultaat.

Inmiddels ingepakt met wat bruine suiker en honing. Daarna wat appelsap erbij en deksel dicht. Zie wel een grote opening in een rib zitten... Hoop niet dat er daarom vocht uit is gelopen.... We gaan het zien.
f443f63e3c7f560f2e9a9438a634059e.jpg

Heb je de appelsap eerst opgewarmd voordat je hem erin deed?

Nee dat niet.. heeft wel in de zon gestaan en kwam dus niet uit de koelkast. Is dat erg?

Uiteindelijk resultaat. Ik moet zeggen...ze waren fantastisch. Super mals en viel net niet uit elkaar. Voor herhaling vatbaar.
0b6530d9a1eac96379b87914c3fca4c7.jpg
92dd61f6abb29df4749b2b8421d50dd4.jpg

Lekkere ribben, zo lusten we ze graag. ;)

Zien er prima uit lusten wij wel  :)

Mooi gedaan. En goed gelukt. Knap staaltje bbq zo op de weber 47. Ik moet dringend eens spareribs gaan maken. Eigenlijk best beschamend dat ik dat nog nooit gemaakt heb....

Bram zei:
Mooi gedaan. En goed gelukt. Knap staaltje bbq zo op de weber 47. Ik moet dringend eens spareribs gaan maken. Eigenlijk best beschamend dat ik dat nog nooit gemaakt heb....

Mee eens, je hebt jezelf heel wat tekort gedaan. :D
Helemaal naar eigen smaak maken, heerlijk.
Eenmaal een goede rib van je eigen bbq en je gaat ze zeker nooooit meer in een restaurant eten. ;)

Hans zei:
Bram zei:

Eenmaal een goede rib van je eigen bbq en je gaat ze zeker nooooit meer in een restaurant eten. ;)
Mee eens, ik had al een eerdere poging gedaan maar die was wat flauw uitvallen. Nu had ik goed vlees van Homemade (echt heel dik bevleesd) en ze waren nu veel malser. Zeker nog een keer de moeite waard. Ik had nu een snake gemaakt in de 47er...dat ging prima.

Snellius85 zei:
Hans zei:
Bram zei:

Mee eens, ik had al een eerdere poging gedaan maar die was wat flauw uitvallen. Nu had ik goed vlees van Homemade (echt heel dik bevleesd) en ze waren nu veel malser. Zeker nog een keer de moeite waard. Ik had nu een snake gemaakt in de 47er...dat ging prima.

Even een vraagje.
Hoeveel briketten had je in de hoogte, twee of driehoog?

Ik heb 2 bij 2 gedaan, dus 2 rijen die 2 hoog zijn. Ik heb maar 6 ecobrasa's aangestoken omdat ik met mijn pp echt veel te hoog uitkwam met 10 ecobrasa's. De temp kwam netjes op de 105 a 110 en ging niet meer omhoog, ideaal. Ik ga toch op zoek naar een 57er, want de snake vind ik veel fijner werken dan de minion.

Snellius85 zei:
Ik heb 2 bij 2 gedaan, dus 2 rijen die 2 hoog zijn. Ik heb maar 6 ecobrasa's aangestoken omdat ik met mijn pp echt veel te hoog uitkwam met 10 ecobrasa's. De temp kwam netjes op de 105 a 110 en ging niet meer omhoog, ideaal. Ik ga toch op zoek naar een 57er, want de snake vind ik veel fijner werken dan de minion.

Da's i.d.d. een heel goede optie ;)

Terug
Bovenaan Onderaan