BasBQ
Beef en Steak

Ribrun

 
 
 
 
 

structor

BBQ Junkie
Berichten
6.708
Het was weer even geleden dat er in huize Structor ribs gemaakt waren. Nu had ik onlangs bij beef&steak verschillende soorten spareribs besteld en het gelukje deed zich voor dat we vanavond met ons drieen waren, precies goed voor de buikrib die ik besteld had.

20140412-_MG_1517.jpg


20140412-_MG_1518.jpg


20140412-_MG_1519.jpg


Bij het uitpakken neemt Eline het even van mij over...
20140412-_MG_1521.jpg


Ze had ook geholpen met een glaze in elkaar te draaien en dus moet je dat dan ook zelf er op kwasten...
20140412-_MG_1522.jpg


Het was ook mijn eerste run met de UDS en de controller, de PID settings van de WSM doen het wat grof (dus nu draait hij met biggreen egg settings), maar goed genoeg om vanmiddag even 2 uur op de sportvelden te kunnen staan  <:p
[bbqsession]469[/bbqsession]

Nog even wachten en dan kunnen we knagen...
 
Ziet er al goed uit.
En een super hulp.
 
*burp* en op

Laatste 'laklaagje'...
20140412-_MG_1525.jpg


En klaaaar
20140412-_MG_1528.jpg


Ze waren heerlijk. Voor mezelf zou ik de glazelaag wel dunner doen, maar de jonge pitmaster vond de glaze zo lekker dat ze vond dat hij er dik op moest en wie ben ik dan nog....

(ps voor de duidelijkheid, de OTX is alleen als bijzettafel gebruikt, deksel van de UDS open, rek op de OTX, deksel dicht)
 
Het ziet er heerlijk uit, en ik denk dat Eline een goede hulp is geweest. Fijn hoor!
 
Jong geleerd is oud gedaan!  Ziet er goed uit Structor!
 
Die glimt... daar kun je je haar in kammen.
 
je dochter heeft helemaal gelijk, is een goede pitmaster in de dop.
 
Dat zal gesmaakt hebben. En niet vergeten, mede dankzij een fantastische jonge pitmaster - Sous-Chef.
 
Complimenten voor de jonge chef!! ziet er heerlijk uit!!
 
Ja lust ik ook!
 
Mooi om zo'n UDS in actie te zien. En wat een geweldige ribbels zijn dat geworden dankzij de hulp.
 
Wat een mooie laklaag zeg ! Super Emiel (en dochter uiteraard  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan