Beef en Steak

Ribjes 3-2-1

Monstersinc

Kooltjesharker
Vandaag ribjes gemaakt volgens de 3-2-1 methode. Het resultaat was heerlijk, sappig en bij 2 van de 3 was het vlees voor mij precies goed. Bij deze viel het vlees net niet van het bot waardoor er een hele lichte bite over bleef, dit heb ik het liefste.

Gisteravond de bbq saus al gemaakt, iets aangepast versie saus van Nick Toet (etenmetnick), rub hadden we nog voldoende.
Vanmorgen de ribs een beetje schoongemaakt en ontdaan van het vlies. Ingesmeerd met smokey siracha en de licht aangepaste Sweet Heat pork rub.
20230823_060545.jpg

Ergens tussen kwart over 9 en half 10 de bbq aangemaakt met 2 mooie chunks appel hout erbij. Rond 10 uur lagen ze erop. Temperatuur rondom de 120 graden.
20230823_095056.jpg

Na de vorige keren wat gespeeld te hebben met tijden is de 3 uur rook hier toch wel favoriet. Na 3 uur lagen de stukjes er zo bij.
20230823_125242.jpg

Tijd om in te pakken. Ingepakt in dubbel aluminium folie met wat boter, bruine suiker en een scheutje appelsap die ik toevallig bij de hand had. Helaas geen foto van aangezien ik tussen het bbqen door ook nog aan het werken was.

Timer in eerste instantie op 1 uur gezet voor het inpakken. Na 1 uur eens gaan voelen aan de pakketjes en voor mij waren ze nog veel te "stijf". Half uurtje later nog eens gaan voelen en dat kwam al in de richting, de kleinere rib is er met anderhalf uur afgegaan. De 2 overgebleven heb ik nog 15 minuten langer laten liggen, had ook niet langer moeten zijn, misschien zelfs wel iets korter.

De ribs uitgepakt en terug de bbq op. De sappen uit de folie heb ik deze keer terug over het vlees gegoten en dat viel hier goed in de smaak.
20230823_150241.jpg

Net uitgepakt nog zonder sappen terug op de bbq.

Na ongeveer 20 minuten ingesmeerd met een goede laag bbq saus, die nog even laten opdrogen en toen waren de ribs klaar. In mijn trouwe ikea schaal even wat laten afkoelen, toen afgedekt en de thermobox in.

Het resultaat!
20230823_164714.jpg

Het resultaat ongeveer 20 minuten later 😂
20230823_170454.jpg

Weer een paar dingen opgestoken van deze rib sessie. Zoals het "gevoel" van hoe gaar de rib is en dat ik niet zo zuinig met mijn houtskool moet zijn. De Dammers heeft het deze keer gewoon prima volgehouden 😂.

Die botjes op de laatste foto zeggen eigenlijk alles. 😋

Lekker man!

Man die zien er lekker uit

Terug
Bovenaan Onderaan