Beef en Steak

Ribeye in Surf en Turf variatie

Peter64

BBQ Junkie
Vandaag, ter afsluiten van het BGE experience weekend, een ribeye gegaard.

Ribeye, gewicht 600 gram, Italiaans gekruid. Langzaam indirect gegaard. Roostertemperatuur 120 C. Dome temp. 125 C. Chuck appelhout erbij. Duur 60 minuten tot een kerntemperatuur van 48 C.
Stukje vlees eraf gehaald en in folie laten rusten.

Tijdens het garen een skillet en grilrooster al mee op temperatuur laten komen. Nu de BGE naar 250 C. gebracht en het gietijzer mee in temperatuur laten stijgen.

- Kastanje champignons in de skillet laten bakken.
- Daarna garnalen toegevoegd en deze 4 minuten mee laten bakken. Skillet daarna indirect gezet.

Ribeye op het grill rooster voor de finishing touch. Mooie ruitjes voor de foto maken.

Daarna aangesneden, bijlagen erbij en opgediend met risotto, boontjes en Chianti

IMG_4838.jpg
IMG_4840.jpg

IMG_4842.jpg

IMG_4843.jpg

IMG_4844.jpg
IMG_4845.jpg

IMG_4847.jpg

IMG_4851.jpg
IMG_4856.jpg

Dat ziet er heerlijk uit!

Grappig, dit was ik precies zo van plan tot ik de entrecote tegen kwam.
(Alleen dan met een mooi donker biertje ipv rode wijn)

Lekker man.

Top maaltje peter👌🏻👍🏻 en voor mij ook maar een biertje er bij 😄

ik vind dit nou helemaal niks

de boontjes

prima bordje peter en een mooie afsluiter van je test weekend.

Lekker bezig geweest en ziet er weer heerlijk uit. Doe mij ook zo een stukje Ribeye 😁

Die Surf & Turf, ziet er voortreffelijk uit, daar loopt het water me van uit de mond, mag je me voor wakker maken.

Die Surf & Turf, ziet er voortreffelijk uit, daar loopt het water me van uit de mond, mag je me voor wakker maken.

@Ewald , dat is geen probleem. Heb je een voorkeur voor een bepaalde tijd?

Peter, Als je Ewald wakker belt vergeet mij dan ook niet ff te bellen. Kunnen we mooi carpoolen.
Wat een heerlijke plaatjes. TOP

Terug
Bovenaan Onderaan