Beef en Steak

Ribbels op de 2-1-1 manier

• Onderwerp starter Onderwerp starter ArjanC
  • Startdatum Startdatum
A

ArjanC

Gast
Bij koninginnedag had beef en steak de ribs aanbeding.. omdat ik niet wist wat ik kon verwachten hebben we de buit verdeeld met zijn 3e (15kg voor 50 euro / 5kg de man)... in het vervolg weet ik wel beter.....

Eigenlijk was het de bedoeling om deze zaterdag heer en meester te maken maar omdat ik vrijdag door de ANWB met de motor van amsterdag naar rotterdam gebracht was moest ik zaterdag even wat onderdelen halen :)

Maandag vrij genomen om de motor te fixen dus dat was een mooie gelegenheid om de ribs klaar te maken..

Ik had vier ribs gepakt (dacht drie door het ijs te zien maar waren er vier) en deze vrijdag al gerubt..
(twee ribs direct op het vlees gerubs en twee ribs eerst ingesmeerd met mosterd en daarna gerubt)
de rub was een mengsel van mosterzaadjes, peper, zout, cyannepeper en knoflook.

om 14.00 gingen ze erop :
Foto-EXBXC88M.jpg

om 16.00 ingepakt, toen zagen ze er al lekker uit :)
Foto-34ZH6QDA.jpg

ondertussen wat zoete aardappeltjes voorgekookt en ingesmeerd met verse knoflook, olijfolie, peper en kurkuma.
om 17.00 heb ik ze uit de aluminium folie gehaalt en ingesmeerd met een mengsel van mosterd en honging (achteraf bleek het de extra pittige mosterd te zijn :'( )

om 17.30 zijn ze eraf gegaan :
Foto-HYTOJRO6.jpg

Foto-MRRQJLYG.jpg

Foto-BEUL6RMS.jpg

en wat een verschil met de macro ribs! deze dingen waren echt enorm lekker!
nu moet ik wel eerlijk toegeven dat dit de eerste keer is dat ik de ribs op de 3-2-1 (2-1-1) manier maakt, normaal koken we ze voor...

Meteen een nieuwe bestelling geplaatst bij B&S ;-)

Frits zei:
Wat een straf ;)

tja, vier van die strengen voor 2 personen... we hadden er de volgende dag nog last van ;-)

hij was trouwens wel een beetje erg pittig geworden... volgende keer wat minder cyanne peper gebruiken en een normale mosterd :D

Lekker en idd 2 p.p. is flink doorbuffelen !  :P
Maar je weet nu beter Nooooooooit meer voorkoken  ???

En geef je motor maar de schuld!!! ;D

Prima ribben,ziet er lekker uit! Altijd makkelijk zo'n excuus om de bbq aan te slingeren ;)

Dat ziet er heerlijk uit Arjan, krijg spontaan zin in die ribben!

lekker hoor, ik hou er van

Boldeagle zei:
Lekker en idd 2 p.p. is flink doorbuffelen !  :P
Maar je weet nu beter Nooooooooit meer voorkoken  ???

Boldeagle +1

Goed bezig! Weer iemand verpest met eigen ribs haha

structor zei:
Mooie ribs, maaruhm is de motor weer heel, het is eindelijk mooi weer ;D
Jahh ;-) motor is weer heel... rij het hele jaar door, mijn vrouw rijd in de auto dus het is voor mij het enige vervoersmiddel :)

Boel0037 zei:
Goed bezig! Weer iemand verpest met eigen ribs haha

Ik was er al voor gewaarschuwd ;-) nieuwe ribs komen vandaag binnen van B&S!

Terug
Bovenaan Onderaan