Om mijn gezin weer eens iets anders voor te zetten heb ik een bestelling van platte ribben en buikribben geplaatst. Hiermee van plan om ze tweede kerstdag te bereiden en te testen. De platte ribben hadden zoveel vlees dat ik besloot om deze als een speklap te behandelen en te marineren in een ketjap marinade. Wel het vet ingesneden om de marinade mooi door te laten dringen en hopelijk lekker krokant te kunnen bakken. De buikribben ga ik met een droge rub verwennen (losjes gebaseerd op het Noskos pp recept) om na de bereiding te kijken wat de voorkeur heeft.
Na een lange eerste kerstdag met schoonfamilie om 22:00 thuis gekomen, kinderen snel naar bed en aan de slag. Platte ribben waren prachtig, een snelle marinade gemaakt, ribs ruim ingesmeerd en met de vlees kant naar beneden laten badderen.
De buikribben waren iets meer werk. Deze moesten nog ontvliesd worden en wat bloedsporen e.d. weggesneden (gelukkig lag vrouwlief al op bed) hierna in de rub gezet. Nu ligt alles te rusten in de koelkast. Morgen om 10:00 de smoker aan en aan het werk.
prachtige platte ribben
marinade ingredienten
vergeten in te snijden. Door de marinade wel duidelijk te zien. Geluk bij een ongeluk
buikribben in de rub
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Na een lange eerste kerstdag met schoonfamilie om 22:00 thuis gekomen, kinderen snel naar bed en aan de slag. Platte ribben waren prachtig, een snelle marinade gemaakt, ribs ruim ingesmeerd en met de vlees kant naar beneden laten badderen.
De buikribben waren iets meer werk. Deze moesten nog ontvliesd worden en wat bloedsporen e.d. weggesneden (gelukkig lag vrouwlief al op bed) hierna in de rub gezet. Nu ligt alles te rusten in de koelkast. Morgen om 10:00 de smoker aan en aan het werk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk