Beef en Steak

Rib roast reverse sear

Arie de Knaller

Stoker
Laatste grote stuk vlees dat ik had heb ik vandaag maar eens via reverse sear gedaan, maar deze keer ipv briketten houtskool en ipv alleen zout ook wat zwarte peper en knoflookpoeder (iets te veel Guga op Youtube gekeken). Met houtskool krijg je de pan wel een stuk heter dan met briketten lijkt het! Eerst even gegaard tot een graad of 50, terwijl ik ondertussen de nodige rooie uien in het gietijzer boven de kolen had gebakken, daarna de temperatuur verder omhoog en afgrillen in de pan. Daarna de biefstuk even laten rusten en aangesneden, terwijl ik wat broodjes ingesmeerd met een simpele knoflookboter (boter, knoflookpoeder, gedroogde peterselie, zwarte peper en wat zout) even liet opwarmen (en eentje ook nog maar even in de pan om het aan te bakken, te gekke smaak) en daarna vlees op het broodje, met een grote plak tomaat en wat van de gebakken uien.

signal-2023-05-29-193705_002.jpeg

signal-2023-05-29-193705_003.jpeg

signal-2023-05-29-193705_004.jpeg

Een paar stukjes waren nog iets te rood voor mijn smaak (niet deze op de foto, die waren goed) dus nog even een seconde of twee aan elke kant in de pan die stond af te koelen in de barbecue gedaan, waardoor er nog iets meer korst op komt, terwijl het toch supersappig blijft.

Met de restwarmte nog even wat stukjes appel + kaneelsuiker (kristalsuiker, gemalen kaneel een een drupje zonnebloemolie om de kaneel te laten hechten aan de suiker) in de boter gebakken en dat ging door de yoghurt.

signal-2023-05-29-193705_005.jpeg

Mjammie, prachtig maal zo!

Terug
Bovenaan Onderaan