Beef en Steak

Repetitie 21-diner deel 1: Picanhna

• Onderwerp starter Onderwerp starter MidVe
  • Startdatum Startdatum

MidVe

Stoker
Over een tijdje viert mijn (stief)zoon zijn 21-diner. Hij vroeg of we dat op de BBQ zouden kunnen doen:

Picanhna en spare-ribs hadden zijn voorkeur. Nu had ik nog nooit picanha gemaakt, dus vandaag maar even oefenen.
IMG_2920.jpeg

Bij de Makro een Grain fed picanha van 1,3 kg gescoord,

IMG_2922.jpeg

Vetcap kruislings ingesneden en ruim met zeezout ingewreven.
IMG_2923.jpeg

Even de verkant direct dichtgeschroeid en daarna indirect op 150/160 graden tot ca. 48 graden kerntemperatuur

IMG_2925.jpeg

Daarna nog even laten rusten en direct afgrillen aan beide kanten
IMG_2926.jpeg

IMG_2927.jpeg

Daarna was dit het resultaat, heerlijk rosé en het was binnen no time op, dit is alvast goedgekeurd, morgen weer eens ribbels oefenen.

Zoonlief heeft zijn beste ribs op Bali gegeten, dus ik denk; ketjap en sambal badjak, maar suggesties zijn welkom.

Bedankt voor het kijken

Ziet er goed uit! Ik ben helemaal nieuw in het kamado BBQ’en en ik vraag mij dus af, is er een tabel voor de beste kerntemperaturen voor soorten vlees? Of moet je dit maar gewoon toevallig weten / opzoeken?

Ziet er goed uit, oefenen baart kunst. suc6 met de spareribs. :D

Ziet er goed uit! Ik ben helemaal nieuw in het kamado BBQ’en en ik vraag mij dus af, is er een tabel voor de beste kerntemperaturen voor soorten vlees? Of moet je dit maar gewoon toevallig weten / opzoeken?
Gewoon googelen op kerntemp, dan kan je verschillende lijstjes vinden. :D

Ziet er heerlijk uit! Kleine tip: de combi picanha met chimmichurrie is een aanrader! In een aparte bak serveren, dan kunnen de gasten zelf kiezen.

Ziet er heerlijk uit! Kleine tip: de combi picanha met chimmichurrie is een aanrader! In een aparte bak serveren, dan kunnen de gasten zelf kiezen.
Helemaal gelijk, rundvlees met chimmichurrie is altijd een +

Had ik er inderdaad ook bij geserveerd, maar niet genoemd of gefotografeerd

Terug
Bovenaan Onderaan