Over een tijdje viert mijn (stief)zoon zijn 21-diner. Hij vroeg of we dat op de BBQ zouden kunnen doen:
Picanhna en spare-ribs hadden zijn voorkeur. Nu had ik nog nooit picanha gemaakt, dus vandaag maar even oefenen.
Bij de Makro een Grain fed picanha van 1,3 kg gescoord,
Vetcap kruislings ingesneden en ruim met zeezout ingewreven.
Even de verkant direct dichtgeschroeid en daarna indirect op 150/160 graden tot ca. 48 graden kerntemperatuur
Daarna nog even laten rusten en direct afgrillen aan beide kanten
Daarna was dit het resultaat, heerlijk rosé en het was binnen no time op, dit is alvast goedgekeurd, morgen weer eens ribbels oefenen.
Zoonlief heeft zijn beste ribs op Bali gegeten, dus ik denk; ketjap en sambal badjak, maar suggesties zijn welkom.
Bedankt voor het kijken
Picanhna en spare-ribs hadden zijn voorkeur. Nu had ik nog nooit picanha gemaakt, dus vandaag maar even oefenen.
Bij de Makro een Grain fed picanha van 1,3 kg gescoord,
Vetcap kruislings ingesneden en ruim met zeezout ingewreven.
Even de verkant direct dichtgeschroeid en daarna indirect op 150/160 graden tot ca. 48 graden kerntemperatuur
Daarna nog even laten rusten en direct afgrillen aan beide kanten
Daarna was dit het resultaat, heerlijk rosé en het was binnen no time op, dit is alvast goedgekeurd, morgen weer eens ribbels oefenen.
Zoonlief heeft zijn beste ribs op Bali gegeten, dus ik denk; ketjap en sambal badjak, maar suggesties zijn welkom.
Bedankt voor het kijken