BasBQ
Beef en Steak

Regenachtige pulled pork

 
 

Kameldo

Sprokkelaar
Berichten
25
Laatste keer low en slow was toch alweer een week geleden en wat doe je dan op een vrije vrijdag; precies, de bbq aan!

Had nog een mooi stuk procureur van 2,2 kg in de vriezer liggen en woensdag eruit gehaald want mijn schoonvader komt morgen eten dus dacht laat ik de beste man eens blij maken met pulled pork en spare ribs.

De bbq aangestoken en het vlees erop, ivm verplichtingen was het inmiddels al 14.00u. Na een uur of 5 roken temperatuur bereikt van 72 graden en ingepakt. De temperatuur heb ik de gehele tijd redelijk stabiel kunnen houden maar op een gegeven moment schoot m’n bbq wat omhoog richting de 130. Gauw bijsturen en toen zakte ie wel weer naar 110-120. Uiteindelijk ging het vrij vlot allemaal en was 2 uur later een kern van 93 bereikt en gleed de satéprikker er zo doorheen. Even uit laten stomen en daarna geduldig wachten. Je voelt je toch net een kind in een snoepwinkel.

Toen was het na de rusttijd inmiddels half 11 en werd het tijd om het vlees uit mekaar te trekken. Dit ging gelukkig erg makkelijk en het varkentje smaakte heerlijk. Nog even verder af laten koelen en naar smaak nog wat extra rub en bbq saus van Noskos toegevoegd.

Een pond apart in de koeling en de rest lekker in de vriezer voor wanneer we er zin in hebben, en morgen aan de gang met de ribs. Ondanks de regen was het weer een leerzame leuke dag.

IMG_6954.jpeg


IMG_6956.jpeg


IMG_6957.jpeg


IMG_6958.jpeg


IMG_6959.jpeg


IMG_6961.jpeg


IMG_6964.jpeg
 
Ziet er erg lekker uit!

Het doorschieten komt waarschijnlijk juist door het inpakken.
Op de een of andere manier komt dat door het aluminiumfolie.
Geeft niks, doordat hij ingepakt is mag de temperatuur best wel wat doorschieten.
 
Dat ziet er prima uit. Natuurlijk krijg je een knor, van harte gefeliciteerd.
 
Ziet er lekker uit Kameldo. Gefeliciteerd met je knor. :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan