BasBQ
Beef en Steak

Redbull geeft je kippenvleugels!!!

 
 
 

Gerard777

Gemarineerd
Berichten
2.031
IMAG0335.jpg


Ik zat al een tijdje met de gedachte om eens redbull te gebruiken in een recept. En wat past er beter bij redbull dan vleugeltjes?

Tijd dus voor chickenwings met Gerards redbullsaus!

De ingredienten

De kip in een brine gezet van redbull en zout en twee uur in de koelkast gelegd.

Ondertussen de saus gemaakt. Heb een beetje gekeken naar hoe andere sauzen zijn opgebouwd en aan de hand oodaarvan het volgende recept bedacht en gemaakt:

150 ml redbullp
1 cup ketchup
1/4 cup honing
1 tbsp mosterd
1 tbsp olijfolie
1 tbsp worchestersaus
1/2 tsp knoflook
1/2 tsp uienpoeder
1 tsp zeezout
1 tsp zwarte peper
1 tsp tabasco

Alle ingredienten in een pannetje gedaan en het geheel ongeveer tien minuten verwarmd en doorgeroerd.

Normaal moet de saus ff een nachtje staan, maar ik had vandaag geen geduld ;)

Kip afgedroogd en ingesmeerd met de saus en aansluitend op de Q. (Met aardappelen en cola brined chicken)

IMAG0331.jpg


IMAG0332.jpg


En na ruim een kwartiertje

IMAG0333.jpg


Het resultaat

IMAG0335.jpg


Eindoordeel: je moet wel van energie drank houden anders is dit niks voor je. De smaak is heel herkenbaar en ik vind het lekker. Denk dat de saus het heel goed doet bij varkensvlees, met name spareribs. Dus die ga ik binnenkort zeker maken. Oja, het kan ook goed met goedkope energiedrank, vooral het brinen. Heb nu puur uit ironie redbull voor de vleugeltjes gebruikt.

Bedankt voor het kijken!
 
Ik vindt het een inventief recept
Dit gaan we zeker een keer proberen
 
Ik vind hem schitterend :-D We hebben zat Red Bull staan, nichtje kreeg een paar van die verpakkingen na het winnen van de Red Bull Kartfight kwalificatie, dus binnenkort maar eens proberen.
 
Hoelang hebben je vleugeltjes er op gelegen?
 
@dominique ongeveer twintig minuten
 
O, echt maar zo kort? En dan wel helemaal gaar? Komt dat door de brine of zo dan? Ik heb mijn vleugels er altijd een uur op liggen, dus vandaar mijn verbazing?
Leg uit, vertel me alles!
 
het hangt er vanaf op welke Q je het klaar maakt ;) en de temperatuur. op houtskool doe ik er ook een uurtje of meer over. echter, ik heb deze klaar gemaakt op een outdoorchef (odc) ascona, een gasser. de temperatuur was ongeveer 280 graden. je zou denken veel te hoog, maar odc werkt met een trechtersysteem waardoor je altijd indirect grillt... je kunt de 'conventionele' temperaturen aanhouden, maar ook veel hoger gaan en bereidingstijd verkorten :)

p.s. jij hebt toch ook odc domi?
 
OOO, ok! Nu snap ik het! Nee, ik heb mijn ODC niet meer, die heb ik verkocht aan een vriendje, en die is er helemaal bij mee. Die heeft 3 kids en is alleenstaand, dus daar is die gasser top voor. Kan hij na werk gelijk aan de Q, en hij is er heel blij mee.
 
Ik ben niet van de energie drank, maar ik wil best proeven. ;)

Maar...ik weet dat je Cola Light niet mag opwarmen. Daar zit een of ander stofje in dat niet helemaal gezond is na opwarming. Hoe zit dat met alle chemische goedjes in energie drinks?
 
Niek zei:
Ik ben niet van de energie drank, maar ik wil best proeven. ;)

Maar...ik weet dat je Cola Light niet mag opwarmen. Daar zit een of ander stofje in dat helemaal gezond is na opwarming. Hoe zit dat met alle chemische goedjes in energie drinks?

in light producten zit aspartaan geloof ik, maar of je dat niet mag verwarmen weet ik niet. mocht je het zekere voor het onzekere nemen moet je het niet verwarmen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan