Verkering en ik aten gisteren op restaurant. Wij bestelden een entrecote, ik rare en verkering een medium. Wat er op tafel kwam, verbaasde mij hooglijk. Een entrecote van een cm of 4 dik x10x10 cm. " hmmmm, wat zou dat wezen" zei ik nog. Voor we een hap namen, hadden we verzonnen dat de kok een entrecote van 500 gram, gewoon in twee stukken had gesneden, en afzonderlijk bereid. Maar toen ik het vlees sneed, was het heel raar vlees. Het zag er doorgesneden eigenlijk uit als een moot tonijn, maar dan wel zonder de " ringen" die tonijn heeft. Maar wel dat " glazige" zeg maar. En!!! En!!! Er kwam geen druppel vocht uit, terwijl het vlees dus gegrild was, maar rauw van binnen. Het smaakte trouwens ook niet rauw. Hoe leg ik dat uit..... Het was dus supermals, wat ik al vreemd vond, entrecote daar moet je meestal op kauwen, en dat is fijn. Er liep geen draad door het vlees, ook heel raar. Wel een klein zeentje, maar geen vleesdraad zeg maar. Het was ook vrij smakeloos vlees, trouwens.
Dus ik stel deze vragen aan de bediening, en die komen, na vraag bij de kok met een soort vaag verhaal, over lang van te voren uit de koelkast, vlees laten rusten na grillen, enz enz. Dat zal allemaal wel, maar dat doe ik zelf ook. Rusten geen 10 minuten, maar echt wel 5. Maar dan loopt er nog steeds bloed uit mijn rauwe vlees als ik het snijd, en is het niet glazig. Zeker niet bij zo'n dik stuk. Ik koop mijn entrecote bij sligro of ISPC, dus volgens mij niet echt slecht vlees.
Begrijp me goed, ik ben gewoon nieuwsgierig, ik denk aan geplakt vlees of zo, of een andere behandeling?
Wie weet hier iets slimmerigs over te zeggen?
Dus ik stel deze vragen aan de bediening, en die komen, na vraag bij de kok met een soort vaag verhaal, over lang van te voren uit de koelkast, vlees laten rusten na grillen, enz enz. Dat zal allemaal wel, maar dat doe ik zelf ook. Rusten geen 10 minuten, maar echt wel 5. Maar dan loopt er nog steeds bloed uit mijn rauwe vlees als ik het snijd, en is het niet glazig. Zeker niet bij zo'n dik stuk. Ik koop mijn entrecote bij sligro of ISPC, dus volgens mij niet echt slecht vlees.
Begrijp me goed, ik ben gewoon nieuwsgierig, ik denk aan geplakt vlees of zo, of een andere behandeling?
Wie weet hier iets slimmerigs over te zeggen?