Beef en Steak

Pulled Pork

Alflies

Stoker
Gisteren voor het eerst PP gemaakt op een OTX 47, ik had een soort smokinator van 2 mm dik dus met de temperatuur ging het vrij goed.
Na bijna 20 uur, was het zover... de PP was klaar en na een uur in alu folie en handdoeken was het tijd om te pullen.
Het was toen 3 uur 's nachts, dus ik had weinig zin in vlees.
Vandaag heb ik de PP in de magnetron warm gemaakt met een scheut cola, de rest heb ik in de diepvries gedaan.
Mijn vraag is nu hoe lang kan ik dit in de diepvries bewaren en is opwarmen in de magnetron de manier ?

Binnenkort zal ik me eens verdiepen in het plaatsen van foto's deze heb ik al wel genomen.

Als je het vacumeert kun je het makkelijk 3 maanden goed houden in de vriezer, omdat het vrij vettig is zul je niet veel last van "vriesbrand" hebben op je vlees.
Ik warm bijna altijd op on de magnetron met een scheutje cola of appelsap. Maar au bain marie kan ook, of in een bakje in de oven, allemaal goede manieren. PP is zo flexibel ;)

Thanks!, 3 maanden vriezer.... dat is meer dan genoeg ik denk dat mijn voorraadje binnen 3 weken op is.

@ Alflies,
Smokinator? Vertel me alles? Zelf gemaakt, zelf gekocht?

Hoi Dominique,

Zelf laten maken, hij is nog niet helemaal perfect.
Ik had een pdf tekening van een ander forum en op deze manier de smokinator laten maken, alleen sluit hij op 2-3 mm niet goed af aan de zijkant en bovenzijde. Aan de bovenkant zitten nu 3 gaten dit is naar mijn idee wat teveel. Als ik een nieuwe laat maken doe ik aan de zijkanten 2 gaten om kolen toe te voegen en het middelste gat laat ik dicht. Hier wil ik dan een cake blik o.i.d. opzetten om de lucht vochtig te houden in de Q.
Ik kon nu veel kooltjes kwijt en de temperatuur makkelijk 4 - 5 uur rond de 110 graden houden alleen het vocht verdampte zo snel dat ik om de 2 uur het bakje bij moest vullen. Eerder werkte ik met aluminium folie maar dit is wel makkelijker in gebruik.

als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Post eens een plaatje??
Kan me er niet echt een voorstelling van maken waar je het over hebt...

/edit:
ff gegoogled... Ik snap het al :P

Zonder zo'n smokenator is het toch ook wel mogelijk?? Of brand het dan te snel/heet waardoor je meer moeite hebt om de temp laag te houden?

Zonder smokinator kan natuurlijk ook.

Met een smokenator heb je een heel goed hitteschild en dat maakt het allemaal wat makkelijker.

Een hitteschildje maken van folie, of een folie schaal helpt ook al met het weghouden van de directe stralingswarmte bij je vlees. Maar als je het vaker doet en geen smoker wilt / kan kopen, dan is dit een mooie oplossing.

Zelf gebruikte ik ook altijd folie, maar ik heb het idee dat ik nu wat makkelijker de temperatuur wat lager kan houden.

Terug
Bovenaan Onderaan