Beef en Steak

Pulled Pork

 

MarkB

Tondelzoeker
Berichten
7
Dit weekend een feestje van familie en dus voor mij alle reden om weer eens pulled pork te maken, voor het eerst krijg ik nu kans die op dit forum te plaatsen. Bij Beef en Steak een Livar Boston Butt van ruim 6 kilogram besteld, gisteren volgens het wedstrijdrecept van Noskos geïnjecteerd en vervolgens met een laagje mosterd in de kruiden gezet (Noskos Pulled Pork).
IMG_5691.JPG


Vrijdagmorgen om 8.00 uur de barbecue aangestoken. Deze keer gekozen om de Weber Smokey Mountain te gebruiken in plaats van mijn normale Weber-kubel. Met andere recente BBQ-actie ondervonden dat de temperatuur in de WSM heel lang stabiel blijft, zeker ism Biobrasa briketten. Ik had verwacht ergens halverwege de dag een nieuwe starter te moeten opstoken, maar tot mijn verbazing was dat niet nodig.
IMG_5695.JPG

IMG_5697.JPG


Na precies vijf uur had het stuk vlees de 74 graden bereikt waarna ik het ingesmeerd heb met de glaze van barbecuesaus, honing en appelazijn. Daarna nog eens twee uur laten liggen en ontstond er een mooie bark. Deze was nog behoorlijk vochtig en dat stemde mij tevreden: vorige pogingen om pulled pork te maken op mijn reguliere Weber waren toch minder geslaagd omdat de bark mijns inziens iets te hard werd.
IMG_5701.JPG


IMG_5704.JPG

Na iets meer dan zeven uur het geheel ingepakt, voor het eerst in butcher paper in plaats van aluminiumfolie en het laten liggen tot de 88 graden kerntemperatuur. Ik vond nog wat stukken waar de thermometer niet helemaal vlekkeloos naar binnen ging en heb het daardoor in totaal nog een uur laten liggen voordat het tijd was om te rusten.
IMG_5706.JPG


Intussen heb ik zelf ook wat rust genomen en iets te drinken en kon de boston butt gepulled worden. Ging allemaal heel soepel met een mooi eindresultaat. Een klein proefje gaf de bevestiging: dit is mijn beste pulled pork tot nu toe. Zondag de boel opwarmen en serveren op broodjes, wordt ongetwijfeld een feestmaal.
IMG_5713.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dat is een hele mooie pulled pork geworden
In de butcher paper ziet het er wel fotogeniek uit maar voor de bereiding kun je volgende keer net zo goed of beter weer alu folie gebruiken.
Maar je PP ziet er schitterend uit en dat verdient een knor.
Gefeliciteerd met je knor.
 
Dat is een hele mooie pulled pork geworden
In de butcher paper ziet het er wel fotogeniek uit maar voor de bereiding kun je volgende keer net zo goed of beter weer alu folie gebruiken.
Maar je PP ziet er schitterend uit en dat verdient een knor.
Gefeliciteerd met je knor.
Dank allen! in dit geval een keer geprobeerd met butcher paper, maar inderdaad geen must voor de toekomst. Ging meer vocht verloren dan normaal gesproken het geval is met alufolie, denk ik.
 
Leuk he zo'n groot stuk bereiden. Had het deze week ook gedaan. Mooi resultaat heb je en eet smakelijk vanavond.
 
Mooi groot stuk. Proficiat met de knorrie award.
 
Lekker bezig geweest!

Gefeliciteerd met je knorretje en laat het vandaag lekker smaken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan